Az új életünk

Friss topikok

  • Várfalvy Emőke: Októberben jöttél, jó volt várni Rád, Boldog és büszke az Anyukád, S Apukádnak Te lettél tettestár... (2013.10.18. 12:37) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KISBALÁZS!!!
  • KisVirag: @mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kán... (2013.08.23. 09:48) Nyaralás babával...
  • mireina: Elolvastam, és Balázs (az enyém Balázs) nem értette, min röhögök annyit. Aztán felolvastam neki a... (2013.05.06. 22:05) Az első fél év...
  • KisVirag: Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, ... (2013.04.04. 09:30) Nem tudom megállni...
  • Katalin87: Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D Na, megyek nem sok... (2013.02.16. 14:29) Kórház óta február 6-ig

Címkék

Négykilósan...

2012.11.10. 21:44 - KisVirag

Balázs alulról súrolja a négy kilót. Kistokás, kikerekedett pofijú, hurka-gyurka.

Nekem egyébként kedd estére megfájdult a fejem és sírtam, annyira szarul voltam. Hajnalban arra ébredtem: ez bizony migrén és amikor Balázshoz kellett volna kelnem -ilyen még nem volt -, visszaájultam az ágyba. Megszólalni nem tudtam, Pétert vagy tíz percig ráztam, de semmi. Nem ébredt fel Balázsra sem és arra sem, hogy nyüszítek a fájdalomtól. A következő ébresztés fél hétkor volt, Balázs magától ébredt, én meg kihívtam magamhoz az ügyeletet. Balázst fekve szoptattam, ős aludt közben, meg én is és amikor fél 9 felé ébredtem, akkor az ügyelet még sehol nem volt, viszont én egy fokkal jobban voltam már.

Azt hittem, ki sem jönnek, aztán fél 9 után befutottak. Jó 20 percet vizsgáltak, de már az elején leszögezte a doki, hogy mivel szoptatok, SEMMIT nem tudnak beadni. Sőt, én sem szedhetek be semmit, csak 500 mg paracetamolt egy nap. Az meg ponneccem (pont egy szem) panadol.

(Molyfing a viharban.)

Péter, annak ellenére, hogy 10-től volt a következő, "szomszéd, takarítsd el a kerítésed a telkünkről!!!" tárgyalás, reggel fél héttől fentvolt velem, várta az ügyeletet, őrizte Balázs álmát, na meg az enyémet is. Édes volt, bár láttam rajta, hogy nagyon feszült, a per miatt, de tényleg sokat számított, hogy ott volt velem, velünk. Végig, amíg vizsgáltak, akkor is - de persze csak azt tudták megállapítani, hogy tényleg migrén és áldjon meg engem az Isten. Kérdezte a doki, a relaxációt próbáltam-e már - mondtam neki, hogy migrénnél nem működik, máskor igen. Elalvásnál, műtétnél, fogorvosnál, mindenhol, csak épp a hülye migrénnél nem, amikor el kéne lazítani a fejemet-arcomat-nyakizmokat is, akkor csődöt mondok és az sem működik, hogy lepakolom a fájást egy tisztásra. Sőt, az agykontroll sem működik olyankor.

A pulzusom, a látásom, a tüdőm, a szívem rendben volt, a vérnyomásom 135 / valamennyi, azt nem jegyeztem meg, szóval semmi gáz nem volt velem. Azért megijedtem, hogy a trombózis elleni injekciót nem véletlen kapom, de ez annyira egyértelműen migrén volt - csak hát én azt vártam, kapok majd valami algopirint, vagy bármit, intravénásan, már azt sem bántam, hogy megint szúrnak, bőr alá, feszíteni fog és esetleg szarul leszek tőle. De nem, semmilyen kedélyjavítót nem kaphattam, szóval maradt a szenvedés.

Senkinek nem kívánom azt a napot - na jó, a szomszédnak, lásd fenti per, mégis kívánom!!! - a tegnapi napomat. Migrénnel ellátni egy 22 napos picit, aki csak sírással és nyekergéssel tud kommunikálni velünk, az talán rosszabb még, mint az állandó, hasfájás miatti visítás. De persze ezt is túléltem, mert túl kellett élnem. Este mondjuk azt hittem, hányok és / vagy elájulok, amikor a 27 fokban fürdettük Balázst, de Péter rendes volt, mondta, menjek nyugodtan ki, ő majd öltöztet és társai. Este ő is etette tápszerrel, én konkrétan kipurcantam, ő büfiztette és altatta el, úgyhogy én olyan 11-től aludhattam.

Ja, és még egy rossz dolog a migrénben: a trombózisos injekció. Amikor egyébként is haldoklik az ember, nem hiányzik még a szúrás, illetve a feszítés és a többi fájdalom is mellé. Plusz mivel bőr alá kapom, ezért tiszta sárga-lila-zöld-fekete foltos a karom, mintha összevertek volna. Kérdezte a dokinő, miért nem hasfalba adom, de mondtam, hogy én magamat képtelen lennék megszúrni! Csak nézett és elhúzta a száját, de ez akkor is így van! Az viszont jó volt benne, hogy már az utolsó előtti volt! Éljenéljenéljen!!!

Balázs annyira kidőlt, hogy igazán csak úgy hajnali kettő körül ébredt, de gyors fejszámolás után rájöttem, hogy az nekem nagyon nem lesz jó, ha most megetetem, úgyhogy nem vettem fel. Fél ötkor pedig kelteni kellett aztán. Egy picit még fájt a fejem, de sokkal jobb volt, mint egy nappal előtte. Aztán nyolckor kezdett ébredezni, és persze megint kifolyt a pisi a pelusból. Ez mondjuk most az én hibám volt, mert sok helyen olvastam, hogy ha éjjel csak pisi volt, nem pelenkázták át a gyereket. Lehet, később majd nekünk is bejön, de most még nem. Lemértem reggel, a pisis pelus 180 g volt. Az azért teljesítmény egy alig négykilós manótól!

De mindegy, mert végre nem érzem magam annyira kifacsarva.

Mivel nem férek bele a tavalyi télikabátomba, meg amúgy is kicsit megviselt a drága (szétjött benne a bélés, kiszakítottam az ujját, jön szét a zsebénél), szövetkabátban meg nem mehetek egy órát sétálni, két etetés között elszaladtuk a Sherpa outletbe (név és cím nálam elérhető), miután megkérdeztem, hogy nem csak női síkabát van-e és mennyiért. Volt hosszabb fazonú, szövethatású, szürke, bár nem ér térdig, de kellett valami, így megvettem. Péter meg végre vett téli cipőt. Bogyóka meg vígan szuszogott a hordozóban. Amúgy megőrültem attól, hogy Péter télen is max. bakancsot húzott, de inkább félcipőben járt akkor is. Nekem befagyott volna a seggem! Szóval van most egy akkora télikabátom, amibe beleférek. Mehetünk nagyokat sétálni! Szél- és vízálló, meleg, beleférek - majd szaladhatok benne Bogyóka után jövőre! Voltunk aztán sétálni is, nem sokat, de jót tett és csak ketten voltunk, Péter maradt otthon. Főpróba!

Este megkaptam az utolsó szurimat - végre és igen, én tényleg ennyire fosok tőle és utálom -, aztán fürdettünk és etetés volt. Az első nap a More Milkkel, lehet, sokat vártam tőle, de a mérleg szerint az esti evésnél Balázs közel 40 perc alatt 0 (azaz nulla!!!) ml tejet vett magához. Hogy én hogyan éreztem magam, azt elmondani nem tudom, de értettem, miért volt annyira hisztis, amikor erőltettem, hogy deeeee, kisBalázs, egyél szépen, anya szívesen adja. Naja, a nagy büdös semmit!!! Pedig kétszer még fejtem is, hajnalban is vártam a csodát, de semmi nem történt, sőt, még kevesebbet sikerült Balázsnak kipréselnie belőlem, mint eddig.

Szóval reggel is alig vártam, hogy halljam: Balázs nagy kortyokat nyel (a More Milk csomagolásán az van: az anyatej mennyiségének növelésére 24-48 órán belül, szóval én hiszékeny vagyok, illetve voltam), de csak a csalódás maradt. Esküszöm, fordítva vagyok bekötve!!! Vagy a hormonjaim rakoncátlankodnak és amiatt volt a fejfájás is, vagy nem tudom, de a péntekem is a félszegen mérlegre pillogás jelében telt. És amíg tegnap legalább 10 ml-t sikerült kifejni kétszer, addig ma ez konkrétan pár csepp volt. Tudom, hogy nem lesz azonnali eredmény és hogy a gyermekemért mindent, de visszafelé nem szeretnék haladni!!!

Péntek délben, vagy hát koradélután, voltunk sétálni egy nagyot a Kopaszi gáton. Péter lángost szeretett volna enni, nekem forralt borra csorgott a nyálam, de hát ugye nem lehet. Végül ott kötöttünk ki, ahol a 18. szülinapomat ünnepeltük májusban - pont akkor jött a tulaj, meg is ismert és mondta, már van tető a teraszon, nem ázunk meg legközelebb. NANÁ! Csak attól tartok, az valami babazsúr-szerűség lesz addigra már. És csak a gyerekes barátok, ismerősök fognak eljönni. Hihi.

Péter kérdezte séta közben, nem szeretném-e, hogy Balázs mindig ilyen kicsi maradjon, mert most olyan édes! (Mint a kiskutyák.) Mondtam neki, hogy ha Balázs így maradna, akkor olyan lenne, mintha nem kiskutyánk lenne, hanem egy csivavánk. Mindenki mondja, hogy élvezzem ki ezt az időszakot, de én már alig várom, hogy mosolyogjon, lehessen vele effektíve játszani, sőt, azt is, hogy szaladjon, tudjunk menni játszótérre, játszóházba, zenebölcsibe stb. Lehet, nem kéne türelmetlennek lennem, bár inkább az munkál bennem, hogy akkor fogom látni: nincs Balázzsal baj és jól "dolgoztunk".

Séta közben fotóztam sokat, gyönyörű a Duna part, mindenkinek receptre írnám fel a borongós napok után. Között.

Jajj, azt nem is írtam szerintem, hogy rájöttem, itt a kerületben adnak születési és életkezdési támogatást. (Ha igen, elnézést.) Össze kell szedni hozzá a papírokat, de majd Pétert elküldöm vele, adja be. Úgyis kell majd még venni egy csomó mindent Balázsnak, meg ha csinálhatjuk a szobáját is majd, akkor oda is fog kelleni egy pár dolog. Vagy elmegyünk belőle hétvégézni hárman. (Ketten. Péter már mondta, azért várja azt is, amikor már le lehet adni Balázst, meg azt is, amikor legalább én el tudok menni pihenni egyet. (Ezek szerint nagyon szarul nézek ki...))

Balázs egyébként egyre határozottabban ránéz az emberre, követi a játékokat a szemével, nézi az ablakot, a lámpát, mindent, ami kontrasztos, az éles fényt viszont továbbra sem szereti. Egyre többször próbálgatja a különböző arckifejezéseket is. A többperces grimaszolós nyújtózkodás és a gigantikus ásítás is megmaradt, szerintem ez már ilyen lesz mindig. (Az apjából kiindulva tuti!)

Péntek este: aludni kéne egyet, de fél órára már minek, meg Balázs sem alszik és ilyenkor szoktuk azt játszani, hogy azt hiszem, elaludt, de csak félig hunyja le a kis szemét és amikor én is elalszom, akkor kezd el nyűgösködni, hogy kiesett a cumija. Tökjó!

Péntek este jött egyébként a megvilágosodás. Hogy ne menjünk aludni nagyon későn, az este program - remélhetőleg - úgy alakul majd, hogy Péter fürdet, én zuhanyozom, aztán ő etet tápszerrel, én meg fejek. Így Balázs sem lesz extra hisztis, sem extra éhes, én sem merülök ki annyira, és nem rohan el az idő sem. Persze tegnap összesen vagy 25 ml-t sikerült kipréselni magamból. Valahol olvastam, hogy estére kevesebb a tej, de zsírosabb, így laktatóbb - de akkor is, ez nem túl sok...

Amik még közben jutottak eszembe: jók rám a régi cipőim, lötyögnek a lábamon, amiket várandósság alatt vettem és újra kényelmes a karórám is! (A gyűrűim még sajnos nem jók.)

Továbbra is egyetértek a barátnőm védőnőjével, aki szerint az első hat hét nem fehér embernek való.

Aláírom az otthoni védőnő véleményét is, aki azt mondta, haragszik a csilli-villi magazinokra, a hülye agyonsminkelt címlapfotókkal, mert az anyák mindenhogy kinéznek, csak így nem. És persze, a világ legnagyszerűbb dolga szülőnek, anyának lenni - csak nagyon melós. Ne értsetek félre, nem voltak kétségeim, csak soha, senki nem mesélt arról, milyen érzés nem tudni (eleget) szoptatni. Milyen érzés, amikor hasfájós, vagy éppen vigasztalhatatlanul üvölt, csak úgy. Az ember lánya próbál erre felkészülni, elképzeli, milyen is lesz, aztán teljesen más lesz.

Én tényleg úgy érzem, amennyire csak lehet, felkészültem szoptatásból, fejlődésből, játékokból, éjszakázásból, segítő, életet könnyítő eszközökből, árakból, mit-hol-miért, jártam kisgyerekes rokonokhoz, barátokhoz - de erre nem lehet felkészülni úgy igazán! Űgysem olyan, mint ahogy azt az ember elképzelte!

Aki ismer, tudja, hogy rólam a türelem mintaszobrát nem lehet megmintázni. Megszámolni sem tudom, ehhez képest hányszor mondom el egy nap, hogy "egyik kis láb, másik kis láb, anya gyorsan megnézi, mi van a pelusban" és a többi mantra, de végig gügyögő hangon és mosolyogva teszem. Azt hittem, kileszek ettől, de még nem mentem a saját agyamra, még így sem, hogy beakadt a tű látszólag.

Aki ismer, az tudja azt is, milyen vehemens vagyok és épp a héten írta egy nagyon kedves ismerős, hogy nem mert kommentelni a bloghoz, mert annyira sarkosan írtam le, mi a szitu. Nos, nem vagyunk egyformák, mindenkinek más jön be. Értek ez alatt igény szerinti etetést, szoptatós teát, mellszívót, egy ágyban alvást, füldugóval alvást, tápszerezést, mikrózást vagy tűzön melegítést, suttogást, sírni hagyást, széltől óvást, kosszal etetést és sorolhatnám így tovább. Tény: Balázs már a pocakban is önálló volt és ezt most is megtartotta. Tojik ő a fejünkre, 3 óránkénti keltésre, napirendre, lexikonra és szoptatási tanácsadóra. Meg anya fejére. És néha még a fürdővízbe is. Szóval: minden vélemény érdekel, szeretek olvasni és ki tudjam kinek melyik tanácsa jön be.

A szoptatás margójára pedig: minél több gyakorló anyával beszélek, annál inkább kezd kiderülni a számomra: azok vannak ELENYÉSZŐ kisebbségben, akik sebek, vér, könnyek, mellszívás, zokogás és önmarcangolás, kórházi mellszívó kölcsönzése és többszöri mellgyulladás nélkül mosolyogva, kisminkelve és karcsúbban, mint ahogy megfogantak, épp annyi tejet produkálnak, amennyire a babának szüksége van. És erről nem írnak a hülye könyvek, cikkek, tízezer forintért nem mondja el a szoptatási tanácsadó és senki nem áll ki, hogy nem normális,  ami a szoptatás körül zajlik, mert az igenis vérverítékes meló a legtöbb, ráadásul kezdő anyának.

Angyalka, Bogi, Irénke, Margit, Timi és Anya: emelem kalapom előttetek és minden elismerésem a tiétek, hogy csináljátok, csináltátok. Emmát a hét évével, a saját három, meg a változó számú kölcsön-gyerekével pedig aranyba kellene foglalni - de ez csak az én véleményem. (Én még várom a csodát a More Milkkel.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kisbalazzsal.blog.hu/api/trackback/id/tr34901143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalka75 2012.11.12. 15:29:52

Na itt vagyok.Valaszoltam a valaszodra:) Szoval a migrenrol nincs mit mondjak,azt priviben megbeszeltuk.Remelem segiteni fog a strips.Csodat azert ne varj tole.Ez sem ugy mukodik ,hogy felrakod es a kovetkezo percben mar el is mult a migren.Mondjuk tapasztalatom szerint jobb ha meg az elejen elkapod a migrent es felrakod a strips-et,de nalam a gyogyszer is ugy mukodott,hogy ha elkaptam az elejet,akkor "hamarabb" mukodott,ha mar benne voltam,akkor bizony varni kellett a hatasra.De legalabb mukodott.
Egyebkent ahogy mondtam,szoptatas alatt mehet a strepsils,paracetamol(nalunk a mutet utan 2x500 gramm volt a megengedett.ha orvoshoz megy antibiotikumeert az csak egyfajta penicilines gyogyszert ir fel.ezen kivul gyomoregesre a Gaviskon advance.Es kesz.Mas nincs.Ugyhogy barmibajod van,mindig kell kozolni az orvossal,patikussal ,hogy te szoptatsz,meg akkor is ha csak homeopatias bogyoert megy.
Injekcio: Nekem ez furcsa,ahogy mondtam,itt en csak az elso ket napban kaptam (talan ketto kettot) es kesz....
Furdetes...Hat en sem az eloirt 19 fokban furdettem a gyerekem(igen itt az a jo homerseklet ha a szobaban 19 fok van)tiszta hulyek ezek,en 19 fokban fazom!!! Meg En is melegebbre vettem a vizet mint az ajanlott 35-36 fok,de azert a 27 fokos szoba irrelaisan magas homersekletnek tunik!!!!!!Vigyazz a magas homerseklettel,a bolcsohalal egyik kivalto okakent nevezik meg,ketto a gyerek hozzaszokik,es futhetsz telen -nyaron ra,a harmadik meg un melegkiutest kaphat tole(pici holyag szeru izek a boron) Mindenesetre ezzel majd ne buszkelkedj a vedononek....
Pelenkazas.
En minden etetesnel pelenkaztam a gyereket,ejjel is! Egy mert hamar telerakja a pelust,ketto ne uljon a pisis pelusba,mert utanna majd piros lesz a popoja(hiaba modernek a pelenkak es reklamozzak ,hogy nem jon vissza.....visszajon a bor fele vmennyi,nem beszelve a kiparolgasrol.Egyebkent az ujszulottre valo pelusalapbol kicsi(mondjuk egy 15 honaposeval osszehasonlitva)ennek kovetkezteben a pisifelszivo magja is kisebb!!Tehat tessek a gyereket ejszaka is atpelenkazni,meg akkor is ha "csak "pisi van benne!!! Egyebkent az elejen cirka 2,5-4 orankent(igeny szerint)erdemes atpelusozni.Kesobb amikor mar nem csurrant ossze vissza,hanem beall,akkor mar lehet azt mondani,hogy "egy pisi van benne,azert nem cserelem meg le"de az elejen tessek cserelgetni a pelust.Azt meg mar csak halvanyan teszem hozza,hogy az agyonreklamozott 12 oran keresztul szarazan tartom a baba popsijat reklam is egy nagy hazugsag! Nagyobb a nedvszivo kepessege ez biztos,mint egy normale,de en mikor megvettem egyszer kiprobaltam,es a gyereknek reggel volt akkora csomagja,hogy tuti volt 10 kg a pelus,ami a kisebbik baj(bar kepzeld el magad,hogy olyan pici vagy es egy olyan nagy nehez nedves vmi van radtekerve...) de raadasul tiszta nyirok volt a bore mert ugye visszanedvesitette,illetve kivulrol is a body-ja a gyereknek,mert kifele is eresztett az agyonreklamozott pelus(ja es jo nevu markas,nem pedig nevenincs pelusrol dumalunk) Egyebkent itt a vedonokazert is ajanljak a cseret,merthogy nagyon nehez lesz asok pisitol(es ahogy irtam kepzeld magad a gyerek helyebe)
Kabat.: Jol tetted hogy vettel,epp ajanlani akartam,mar a sebed miatt is.Az a jo ha takarja a sebet,es meleg.Ugyhogy hiaba a sok csilivili kabat,amit ilyenkor kapni lehet,ebben az esetben ugy vettem eszre ,hogy jobb a csilivili helyettt a praktikus es meleg...Egyebkent van egy rossz hirem: Igy 15 honappal a csaszar utan az en sebem mind a mai napig nem szereti a hideget...:( Szoval igy keszulj lelkileg te is.:(
Felkelt Mano,elmentem...Folyt kov...

Angyalka75 2012.11.14. 15:29:24

Tej: Megint csak azt tudom mondani turelem...vagy lesz,vagy nem lesz,akarhogy is a turelmetlenseg,idegeskedes,es aggodas ez irant(meg mas irant is) Nem segit,raadasul atragad a gyerekre is(hiaba nem akarod mutatni,a gyerek erzi,tehat nem tudod becsapni)erre szoktam mondani ,hogy a gyerek nem hulye,csak gyerek...
A lehetosegeidet mar megbeszeltuk: probalni szoptatni,kis mellszivot alkalmazni,homeos cuccokat beszerezni,megfeleloen enni,illetve a korhazi mellszivo van meg.Ha ezeket mind kiprobaltad(legalabb egy hetet kell adni mindegyiknek,hogy tenyleg lasd hasznal -e) es semmi ,akkor elmondhatod,hogy rajtad nem mult es te tenyleg mindent megprobaltal.
menj setalj,tsalalkozz ismerosokkel,vagy epp szerezz uj babas anyuka ismerosoket.Nepedig fond a hajad egesz nap!
Egyebkent ezt a valaszt amit irok,mar egyszer megirtam,de hala az egnek a hulye rendszer kilokott,es elszallt az irasom9eddig erre nem volt pelda)mindegy,nem baj,lehet az egy kicsit erosre sikeredett,es megharagudtal volna.DE! Azert elmondom ezt: HHHEEEEEE VIRAAAAAAG!!!!MEEEEGRAAAAAAZLAAAAK!!! Szedd osssze magadat!!!!
Nem vagy te ilyen! Meghogy a turelem szobrat nem lehet megmintazni rolad!! Mondjuk ki a TURELMETLENSEg szobrat Kell rolad megalkotni!!! Allj meg,vagy inkabb ulj le,vegyel nagy levegot,fujd ki..relax!!!!!! hova a fenebe rohantatod az eleted???A gyereket eletet???
Mikor meg nem voltal varandos,alig vartd ,hogy az legyel...Mikor az lettel,alig vartad ,hogy megszulessen.Most itt van,de mar nagyobbnak akarod tudni..Miert?Ne hidd azt ,hogy kesobb konnyebb lesz.Sokmindenre nem lesz akkor gondod,amire most persze,viszont jonnek helyebe ujabb kihivasok!Megint beleesel abba a hibaba,hogy elkepzeled,hogy milyen lesz ha nagyobb lesz es "játszótérre, játszóházba, zenebölcsibe stb,-rol almodol...meg "hogy akkor fogom látni: nincs Balázzsal baj és jól "dolgoztunk". De ez megint csak olyan dolog amit a konyveid szerint kepzelsz el,es nem a valosag..(erre mindjart visszaerek)

Szobarendezes,pelenkazo.Amikor a gyerekem szuletett en is igy jartam,hogy a szobaba az agyam es az o agya melle mar nem fert be a pelenkazo szekreny(gondolom neked is olyan van,ha azt irod nem fer be a szobaba) Nos erre is van megoldas,hogy lehet megis berakni.:) nekem olyan pelenkazoszekrenyem van,aminek a pelenkazo resze lejar.Szoval az elejen,ezt a reszt levettem,es atraktam keresztbe a babaagy vegebe,igy minden egy helyen volt.Ott is hagytam addog amig a gyerek el nem kezdett mozogni.Ekkor annyi valtoztatas volt,hogy pelenkazas utan nem hagytam a kisagyon,hanem levettem,es afalnak tamasztottam,majd mikor kellett felkaptam es feltettem.Ha nektek is lejaros ez a resz,akkor te is meg tudod igy oldani.Ha nem jon le akkor meg kell nezni,hogy esetleg lecsavarozhato e(altalaban igen) vagyremenytelenul egyben van a szekrennyel(idekint olyat meg nem lattam) Ha megis olyanod van,akkor lehet kapni olcson olyan plelnkazo "lapot"amit kimondottan az agyra terveztek.ez a muanyag valtozat ami konnyu:m.toysrus.co.uk/Babies-R-Us/Nursery/Furniture/Dressers-and-Changers/Cot-Top-Changer-in-Polka-Dot/0015905;jsessionid=D7F4E5D80E90C26797FFA4C4EBF95F09.app13?searchPosition=31
Illetve fabol is van:www.google.co.uk/imgres?q=BABY+COT+BED+TOP+CHANGER&hl=en&sa=X&biw=1600&bih=775&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=UKSPZsXyC2AQUM:&imgrefurl=http://www.amazon.co.uk/changer-antique-changing-My-Babys/dp/B0089TSYB6&docid=8zrIXUIJ652T8M&imgurl=http://ecx.images-amazon.com/images/I/415VwQK9jcL._SL500_AA300_.jpg&w=300&h=300&ei=rqejUOnmHPKr0AWz14CwCw&zoom=1&iact=hc&vpx=1220&vpy=288&dur=1066&hovh=225&hovw=225&tx=82&ty=112&sig=111184614375152152316&page=3&tbnh=151&tbnw=138&start=72&ndsp=42&ved=1t:429,r:76,s:20,i:361

A feltuntetettarakat itt se nezd,ettol joval -joval olcsobban is beszerezhetoek,de nincs idom olyan kepet talalni ahol az ar is elfogadhato,hiszen szeretnem elkuldeni az iromanyom mielott a gyerek felkel.

Alvas: Az,hogy elore hozod a furdetest es a bedtime-ot az egy nagyon jo gondolat,kerdes ,hogy mit fog hozza szolni a gyerek,hiszen igy 5 hetesen azert mar megszokta azt ,hogy "sokaig "fennt van.De azert meg hozza szoktathatod. En azt tudtam mar az elso nap,hogy 5 orakorul elindul az esti haccacare,es a gyerek 7-8 kor agyba lesz.Sajnos a fejes belekopott a levesembe,de azert meg igy is jo vagyok.Hat orakkor fejes,elotte vagy utanna(igeny szerint) tejcsi etetes,majd mosdas,utanna meginttejcsi-illetve mostmar ugye normal kaja,fogmosas es fekves.Szoval a gyerek a kezdetektol fogva agyba kerul 8 orakkor.A gyereknek ahogy mondjak kell s megszokas,hogy ugyanabba az idobe(kb) csinald amit csinalsz.Es igaz,igy is szokta meg.Az elejen volt olyan hogy bar 8 kor agyba ment aludni,9 kor kelt es ehes volt,ebben nincs semmi rossz.Kapta a kajajat es ment vissza aludni.Latta a kulonbseget a nappali es esti etetes kozott(pld este kis villany ha szukseges,nincs nagy vilagossag,nincs jatek,hosszura nyult gugyoges...)Aztan ,hogy nagyobb lett,van olyan hogy nem alszik el rogton..en berakom,jo ejt kivanok,sotetet csinalok,egyedul a disney-s projector megy(de imadom)es ha O meg nem alszik az az o dolga,szepen elnezegeti a projectort,hallgatja a zenejet,ott vannak az alvos kendoi,azokkal elszoszmotolhet,de ennyi.Altalaban 10 perc utan mar szunyikazik is.

Angyalka75 2012.11.14. 15:43:31

Vedono,es amiben hittel(illetve kanyarodjunk vissza erre a fennt emlitett kesobb ha a gyerek nagyobb lesz jobb lesz dologra is)
Igazatok van amikor azt mondjatok ,hogy nem az igazi arcat mutatjak a reklamok ,magazinok,konyvek,filmek az anyasagrol,a frissen bodoritott haju sminklt,szep ruhaban nadszal vekonyan sasszezo anyukakrol es az o habos babos,mosolygos babajukrol.De azert tulzasba se essunk,mert azert az a elso hat het nem feher embernek valo felkialtas kisse tulzas.Persze nehez,hiszen van egy sebed,egy ujszulotted,tanuljatok egymast,a vilagot..de ennyi.Vannak kerdesek is,,,Ez is rendben van.
Isten igazabol nem tudom mit vartal(varunk) az anyasagtol..Persze a konyvek reklamok szerint a gyerek egesz nap alszik,neha eszik es bepisil,anya meg sminkeli magat,tornazik,pletyozik az ismeroseivel..stb...Ugyan mar...
Mit vartal mi lesz benne a konyvekben? A konyvek legyenek azok par szaz forintosak vagy tizezer forintosak,csak atlag infoval szolgalnak,hogy tudja az ember lanya -kis tulzassal-merrol van a gyerek feje,es feneke,hogy neha ehes lesz,es etetni kell,es ehez persze anyatej dukal..meg ilyenek..Persze ezekbol tajekozodhatsz,megis mi a szitu,de ebbol anyava valni nem fogsz..az hiu abrand..Ismered a mondast :gyakorlat teszi a mestert? Ugye mennyire igaz? Az meg ,hogy eztnem mindenki vallja be..hat igen..ilyenek az emberek...latod en be mertem vallani,en mondtam,hogy en is mit gondoltam ,es mi volt a valosag amikor a gyerek vilagra jott es ott altam vele a karomon(szoval ne mond hogy nem mondta senki se) ,de talan amikor olvastad te magad se hitted el,mert jobb volt a szepet elhinni a konyvekbol...:)
Hidd el azoknak akik azt mondjak ne vard olyan nagyon hogy nagyobb legyen a gyerek,Elvezd minden percet a baby kornak... ha akarod en elmondom milyen nehezsegek varnak majd ahogy no a baba(csak hogy nehogy azt mond errol se beszel neked senki,meg a konyvek se,hihihi)es rajossz,tenyleg jobb a babakorban lenni.
Ja es nem kell gugyogni,gagyogni,ha te nem vagy az a tipusu ember...En sem vagyok az en sem gugyogtem gagyogtam "hulyesegeket"hogy az agyamra menjek..maskepp is lehet kommunikalni a gyerekkel,es attol hogy nem gagyoraszol,meg jo anya vagy...Na felkelt a Bogyokam...folyt kov...

KisVirag 2012.11.16. 10:40:10

@Angyalka75: Strips: beszerzés alatt és köszi a tippet! :) Remélem, jó lesz, mert kértem anyukámnak és a húgomnak is. Családi nyavalya a migrén nálunk sajnos. Bíztunk benne, hogy a szüléssel elmúlik, mert anyukámnak onnét kezdődött, de ezek szerint nem. :( Mindegy, remélem, ez segít és akkor veszek egy szekérderékkel. :)
Injekció: spinális vagy epidurális érzéstelenítésed volt? EDA-nál ugye felkelhetsz, sőt, sétálhatsz közben is, a spinálisnál béna vagy mellkastól lefelé órákon keresztül és a fejedet sem emelheted fel, szerintem ezért kellett. Vagy lehet, nálatok másképp gondolják az orvosok.
25-27 fok: csak fürdetéshez van ennyi, hősugárzóval, különben Balázs liluló fejjel kiabál, hogy neki nem jó. A víz is melegebb, mint amit javasolnak, ő így érzi jól magát. Ha melegebb vagy hidegebb, mint amit ő szeret, akkor azért is hisztizik. Kezdjük kiismerni amúgy. :)
Pelus: maradt etetésenként, meg ha érzem, hogy nagyon televan, akármivel is, akkor sem hagyom benne a babát. Plusz azt mondta a védőnő, hogy várhatóan hathetesen már erősebb lesz a gyomorzáró izma és lehet kaja után pelusozni. Amúgy ahogy észrevettem eddig, kezd beállni, hogy mikor mi van a pelenkában.
Seb: nem akarom, hogy később is fáááááááááááájjon!!! Elég volt ez így is nekem. De ha ez van, majd Balázsra gondolok, amikor mégis. ;)
TEJ: már nagyon nem érdekel. Hathetes koráig, akármilyen kevés is van, megkapja a védelem nagyrészét (végre Zsuzsi barátnőm volt olyan talpraesett és felvilágosított, örülök nagyon, hogy van ő nekem), a többi a "resztli". Persze, egyszerűbb lenne szoptatni és nagyon örülnék neki, de nem mehetek a Dunának, ha nem jön össze. Emma (jógaoktató és lassan személyiségfejlesztő jótét lélek is) pedig azt mondta, szoptathatom a gyereket ötéves koráig, ha nem kap fikarcnyi szeretet sem. Szóval az a lényeg, hogy imádjuk ezt a picike emberkét és igyekszünk neki mindent megadni. Az anyatej pedig a ráadás lenne.
Kórházi mellszívó: mindenkivel megkonzultálva én azt nem szeretném. Lehet, azért, amit a kórházban művelt velem az a szörnyetegnek is beillő masina. Péterrel is megbeszéltem, azt mondta, a gyereknek kiegyensúlyozott anya kell és nem próbálkozhatok a végtelenségig. Persze lehet, két hét múlva megváltozik a véleményünk, vagy az enyém, meg hétfőn jön a dokinő is, vele is meg akarom ezt még egyszer beszélni...
És elég kiterjedt társasági életet igyekszem élni még így is, hogy ne bolonduljak meg pár héten belül. Az internet is jó találmány, meg Bell bácsit is áldja meg az isten a telefonért. :)
Fejlődés és növekedés: kivárom, hidd el. Csak néha nehéz eltalálni, miért is sír, hiába vagyunk együtt 0-24-ig és egy párszor eszembe jutott, jó lenne már, ha megmondaná, mit szeretne. De erre még várnom kell.
Az otthoni védőnőhöz: persze, olvastam sokat, próbáltam felkészülni. De hogy készülsz fel az állandó éjszakázásra? Azzal nem lehet, hogy a várandósság végén sem tudsz már rendesen aludni, hiszen a diétára sem fogyókúrával készülsz. ;) Szóval akárhogy is készültem lelkiekben és olvasással meg mindenfélével, sose olyan lesz, ahogy elképzelted. Persze, tudtam, hogy fel kell kelni minden éjjel, lesz, amikor nem is fogok aludni, hogy sírni fog, bármit is csinálok - de más elképzelni és más ott állni a gyerekkel a karodon.
Megyek, etetni kell. :)

Angyalka75 2012.11.20. 22:23:02

@KisVirag:
Nincs mit,tenyleg szeretnek segiteni,ahogy csak lehet,meg akkor is,haneha"anyai szigorral megdorgallak".
Egyebkent meg tenyleg nem hianyzik az embernek a sebe,esacsecsemoje melle,megegy rohadek migren is.Az ,hogy kinek mikor mulik el,es mikor jon elo szerintem az is nagyon emberfuggo. Hala az egnek nekem a terhessegnel elmult,szerintem vigyazott anyara a kismano.Egyetlen egyszer volt,de az iszonyat volt,az is a barom kollegaim marakodasa miatt,aminek a vege rajtam csattant.En akkor ismertem meg ezeket a stripseket.
Mutetnel erzestelenites: Figyu,nekem a mutoben csinaltak,nekem mar onnan nem kellett sehova mennem,tehat nem tudom hogy lehetett e vele setaljak ,mozogjak-vagy sem. Az biztos ,hogy szarra szurkaltak a gerincem,mirelezsibbadtam,varni is kellett a mutoagyon fekve ra.es ahogy mondtam,bar nem ereztem fajdalmat egyaltalan,attol fuggetlenul ereztem ha valaki csinalt rajtam valamit,ereztem mikor arrabbb pakoltak a belso reszeim,hogy a babahoz ferjenek,es ereztem mikor dogonyoztek-ekkor vettek ki a babat.Szoval az erintest esmozgatast ereztem,fajdalmat egyaltalan nem.Es ahogy irtam,iszonyat hamar k ijott belolem a fajdalomcsillapito.Szerintem egy - masfel ora utan mar kinnt volt,mert akkor mar tudtam mozgatni a labam.Mondjuk elotte nem probaltam,eszembe sem volt.A mutobe nem ,mert bevoltam rosalva elegge,hogy en ide kerultem,holott en vizes medences szulest akartam,utanna meg marel voltam foglalva magammal,a gyerekkel,stb...
Seb: Azt hogy azt irtam az enyem meg most is erzxi a hideget,az nem azt jelenti hogy faj.Hanem azthogy bizony mind a mai napig fazik.
mellszivo:mondtam ez a te dontesed kell hogy legyen...bar ha mar itt tartunk errol jut eszembe..azt hiszed az a borzalmas amit a mellszivo csinal???csak azt hiszed.Egy eldugult tejcsatornanal raadasul ami be is gyullad nincs fajdalmasabb! Ezmost onnan jutott az eszembe,hogy mar megint megkaptam-hurra...mar masodjara.Most ugy nezki ,hogy ket nappal megusztam-es most kidugult hala a korhazi mellszivo szivoerejenek,az elso alkalomkor 3het utankaptam csak antibiotikumot,es az is dupla kura kellett,hogy eltakaritsa!Na az az igazi fajdalom! Az hogy a csillagokat lattam az nem kifejezes!


süti beállítások módosítása