Az új életünk

Friss topikok

• Várfalvy Emőke: Októberben jöttél, jó volt várni Rád, Boldog és büszke az Anyukád, S Apukádnak Te lettél tettestár... (2013.10.18. 12:37) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KISBALÁZS!!!
  • KisVirag: @mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kán... (2013.08.23. 09:48) Nyaralás babával...
  • mireina: Elolvastam, és Balázs (az enyém Balázs) nem értette, min röhögök annyit. Aztán felolvastam neki a... (2013.05.06. 22:05) Az első fél év...
  • KisVirag: Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, ... (2013.04.04. 09:30) Nem tudom megállni...
  • Katalin87: Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D Na, megyek nem sok... (2013.02.16. 14:29) Kórház óta február 6-ig

Címkék

Nyaralás babával...

2013.08.16. 17:06 - KisVirag

Az ember élete megváltozik, ha gyereke lesz. Közhely, de nagyon is igaz. Épp ezért nem hiszek a hállivúdi csillivilli képeknek, sztoriknak, mert olyan nincs, hogy minden zökkenőmentes. Esetleg ha az embernek annyi pénze van, hogy szolgálók hada lesi minden kívánságát és legalább négy dadája van, na, akkor, talán.
Szóval hurrá, nyaralunk!

De hogyan is? Nem tesszük félre az óránkat érkezés után. Nem alszunk akár délig is, ha kedvünk szottyan vagy sokáig várost néztünk még éjjel (kivéve persze, ha mondjuk csak tízig adnak reggelit, mert akkor nincs mese, kelni kell, mert reggelizni is kell)... Szóval semmi sokáig alvás, de nincs éjjeli városnézés sem.
És ezek csak az első blikkre szembetűnő dolgok voltak. Várost nézni nem úgy indultunk el, mint kettesben: kalap / sapka, napszemüveg, fényképezőgép, naptej, víz, valami nasi esetleg és némi pénz / bankkártya. Neeeeeeeeeeeeeeem! Túlélőcsomaggal! Pelenka, popsitörlő, pótcumi, innivaló, pótinnivaló, sapka, kötős sapka, babanaptej, nasi a babának, játék a babának, kaja a babának - mert hátha elalszik vagy elbambulunk és nem érünk vissza etetésre -, másik ruha a babának (kajás és pelusos balesetek miatt), babakocsi, zokni, kiscipő, cumilánc, telefon... Nem Balázs, a zuhanykabin lefolyójának a betétjét nem visszük sétálni. Akkor sem, ha te szedted ki egyedül, nagyon ügyes vagy, de tegyük szépen vissza. Nézd csak, fáradt, már nem is gurul (anya fogja cselesen), tegyük őt vissza szépen aludni, jó? (És ezt eljátszottuk kikukázott kölesgolyóval, megrágott papuccsal, a szőnyeg szélével, anya ruhadarabjaival, apa fényképzőgép állványával is.)
Szerda magasságában Péter meg is állapította, hogy nagyon fáradt és eddig a gyereknek csak egy rabszolgája volt otthon (anya), most meg már kettő is van.

Hogy ne csak a pakolós és cuccos sztori legyen mesélnivaló, Balázs a készülődő őrlőfogai (meg valószínűleg a meleg) miatt elkezdte nem megenni a főzelékét. Még a kocsiban odafelé vasárnap becsókolta, de a tökfőzeléket úgy köpte ki és maszatolta az alap-ikeás etetőszéken, hogy öröm volt nézni. Bár nem látszana rajta, ha pár étkezést kihagyna, úgy voltam vele, hogy azért mégis ennie kell, így evett mortadellás vajaskenyeret a lelkem, aztán meg virslit is. Próbáltam paradicsomot is adni Balázsnak, de ő azt nem eszi meg. Nagyjából pénteken jöttem rá, hogy valószínű a foga és a kánikula miatt is, kizárólag a behűtött gyümölcsös husit eszi meg - almaszósz pulykahússal, körte-alma husival és így tovább... Balázs nagyon élvezte amúgy az etetőszékesdit, viszont résen is kellett lenni, mert a harmadik nap olyan szinten összekente szilvával, hogy Péter csak pislogott és röhögve kérdezte, felgyújtjuk-e inkább a takarítás helyett. (Végül csak letakarítottam, mert anya azért anya...)
A házinéni is megjegyezte, hogy ez a gyerek sosem alszik - végre másnak is feltűnt!!!, nem vagyok ufó! És hogy mennyire igaza volt: kedden és csütörtökön is kimaradt a délutáni alvás. Akkor már sírni tudtam volna én is, annyira fáradt voltam, de a hely szépsége kárpótolt sokmindenért.
Balázsnak nagyon tetszett a tó, a kacsák, a hattyúk, a többi babakocsis és totyogó, na meg szaladgáló gyerek, nagyokat aludt a babakocsiban - amikor hajlandó volt aludni -, visongatva nevetett és kacagott, ha másik gyereket látott, megnézett mindent és mindenkit, minden érdekelte, mindent látni és hallani akart, nagyon tündéri volt.
Amikor eltoltam őt egy kiülős étterem és egy elvivőskávés-fagyis bódé mellett, csak figyelt, aztán elkezdett cuppogni meg nyammogni, meg kellett állni, hogy kekszet adjak neki. (Ugye, hogy kellett az a túlélőcsomag?)
Nagyon édesen ette a kis vajaskenyerét is, mortadellával, mert hát csak úgy üresen a kenyér az micsoda?! Apa sem enné meg úgy. Állandóan pakolt, rámolt, a WC izgatta, a zuhanykabin, a leesett morzsák, amiket két nap múlva talált meg és próbált megkóstolni - pedig takarítottunk közben is rendesen -, mindig próbált megszökni az erkélyajtón. Megtanulta fel- és lekapcsolni a villanyt, próbálta bekacsolni a tűzhelyet is - becsületére szólva tényleg hasonlított a mosógéphez, amit otthon már be tud kapcsolni, ás folyamatosan dádádddddááááázott, meg tettttetttezett. Ha valamit nem értett vagy nem talált, jött az ehh, meg az őőőő, nagyon dumagyuri lett.
Szó se róla, jó volt kimozdulni, de se borozás nem volt - amit felbontottunk egyik este, az két nappal később már pezsgő volt, nem mertünk inni belőle -, se pihenés. Sőt, egészen jó kis lókoszt-nyaralás kerekedett belőle - Balázs elintézte -, mert még étterembe sem tudtunk beülni. Mivel Balázs nem viselkedett éppen szalonképesen ("Ha van nálad kaka, most vágd oda!", csak ő a pürével csinálta), sőt, ha újdonságot látott, képtelenség volt beletalálni a szájába, van is róla videó jóóóó hosszú, tehát az a megoldás, hogy megetetem Babót is az étteremben, nem játszott, ráadásul az alvása egybeesik az ebédidővel (fél 12 és 1 óra között), este meg már fáradtabb, akkor nem szabad hagyni túlpörögni, fürdetés (fél nyolc) után meg már nem visszük ki, mert akkor megintcsak nem alszik el, így maradt az, hogy tényleg önellátóak voltunk az apartmanban.
És ha már apartman: életemben ilyen helyen nem jártam még. A fully equipped (teljesen felszerelt) az a szó legszorosabb értelmében fully is volt, meg equipped is. Mint utóbb kiderült, négycsillagos a hely, de meg is érdemelte. Mosogatógép, hozzá mosogatózselé, kézmosó, törölközők, kádkilépő (zuhanykabin, nnna), teljesen felszerelt konyha, élre vasalt konyharuhákkal, vagy 4 váltás tiszta terítővel, szűrővel a kávéfőzőbe, sóval, borssal, fogpiszkálóval, többféle boros- és koktélospohárral, teljes edénykészlettel, többféle csészével, bögrével... Hajszárítóval, váltás ágyneművel, erkélyen gyertyával, ruhaszárítóval, csipeszekkel - mintha anyámékhoz jöttünk volna! És persze szerencsére renddel és tisztasággal. (Mindenek előtt.)

A szállás linkje itt van: http://www.bled-holiday.com/

Mi az apartement Susnik nr. 2-ben voltunk - az 1. sz. már foglalt volt, pedig onnét lett volna kilátás a tóra és a szigetre az erkélyről, bántam is nagyon, mert egyszer belógtam megnézni, hogy azért mégis mekkorát hazudnak, de semekkorát. A tó tényleg öt perc, a városközpont is, bár fel kell mászni a dombra, minden nagyon közel van és nem megterhelő. Ja, jut eszembe, ha már tó: kétszer körbe is futottam. Kedden és pénteken. Először 50 perc volt a 6 km, aztán meg már csak 40. Megtáltosodtam. De annyira szép volt, hogy nem tudtam volna inkább aludni, pedig a többi kisgyerekes anya - és talán apa is - tudja, hogy minden perc alvás gyémántot ér, főleg, ha a gyerek is alszik még akkor.
A képek magukért beszélnek, nagyon szeretnénk visszamenni még, de nyilván, ha legközelebb ekkora gyerekkel nyaralunk, azt vagy aktív nagyszülői vagy bébiszitteri jelenléttel tesszük. Nekünk is járna a pihenés.
Balázs miatt megérte, sokat fejlődött, önállósodott egy hét alatt, élvezte azt is, hogy apa szinte folyton ott van vele, lehet vele mókázni, mindig van valami új ötlete. Én élveztem, hogy azért nem mindent nekem kell egyedül, mint sima hétköznapokon, meg a reggeli futásokat, a helyet... (Életem első nyaralása, amikor nem híztam egy grammot se, egyébként.) Péter is el tudott menni fotózni egyedül, neki is nyaralás volt így, kicsit foglalkozhatott azzal, ami érdekelte.
És a feketeleves? A hazaút. Balázs ugyanis úgy döntött, kihagyja a szombat délutáni alvását - a héten már harmadszor - és éktelen üvöltésbe kezd Siófoktól. Péternek mondtam, hogy álljon meg, cserélünk, de mondta, ő nem lenne képes még egy órát énekelni hátul Bogyóvárinak, maradjon csak minden szépen úgy, ahogy van. Kínomban már azt sem bántam, ha Balázs szétrágja az évek óta ácsingózott órámnak a szíját, csak maradjon csöndben. Péter pedig egy gyorshajtásos csekket nem bánt volna, csak érjünk haza.
Összességében: szép volt, jó volt, rövid volt, visszamennénk, és nem azért, mert szaranya vagyok, hanem mert úgy érzem, nekünk is jár a pihenés: gyerek nélkül VAGY gyerekfelügyelővel mennénk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mireina 2013.08.18. 22:15:13

:) Balázs is pont így van vele és én is, ti. ha ordít hátul a gyerek, a sofőr úgy érzi, gyorsabban kell hajtania, hogy hamarabb szabaduljon. :D
Szörnyű abban a pici zárt térben hallgatni az üvöltést...
A fagyizó-elvivőskávézó előtt pancsiztunk amúgy, és fagyiztunk is - naná! - úgyhogy jöttek a jó emlékek rögtön.
És igen, nyaralni vagy nagyszülőkkel, vagy bébiszitterrel, vagy egyedül, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes. Mert különben nyaralsz ugyan, de pihenés, az nem jut.
Alternatív megoldásként kicsit nagyobb (2, ill. 4 éves) kölkök mellé passzol még a veled együtt nyaraló család néhány nagyobb, bébiszitteri vénával megáldott gyermekének befogása és foglalkoztatása. Badacsonyban ez volt, és hála ennek, meg a sok fürdés és jó levegő következtében jól alvó gyerekeknek, nyugis napjaink voltak, és minden este nagyokat buliztunk és ittunk a teraszon a csapattal. :)

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.08.21. 10:09:23

:) Igen, gyerek után a pihenés és a nyaralás különválik. Kérdés, hogy a gyereket alig látó férjet rá lehet-e venni, hogy az értékes szabadnapjait a gyerek nélkül töltse. Egy hetet ők simán kibírnak a bohóckodós résszel, de a neheze mindig anyára marad, nyaralás ide vagy oda. Én, míg a férjem a Balatonban pancsolt és jókat napozott a vitorlázás alatt, én a nyafogó gyereket próbáltam a fedélközben életben tartani. Sebaj, fogunk még sóhajtozni 10-15 év múlva, hogy milyen jó lenne megint a Picúrokkal nyaralni.

KisVirag 2013.08.23. 09:43:42

@mireina: Drágám, várom a percet, amikor bejelented, hogy a nagyobbadra rá mered bízni a kisebbet. Na, onnantól együtt nyaralunk. :D

KisVirag 2013.08.23. 09:48:22

@mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kánikula és később világosodik, meg szerintem csillapodott a fogzása is, azóta mintha többet és jobban aludna. Vagy csak mi vagyunk totál kimerültek és fel sem ébredünk a mocorgó gyerekre. :D
Szóval igen, ez jó lecke volt, de szerintem ezen mindenkinek át kell esnie. Egyébként épp arról beszélgettünk, hogy azért egyéves kor után, amikor a gyerek eszi azt, amit mi, egyszer alszik csak napközben és az már néha ki is maradhat, tud járni, bizonyos szinten kommunikálni, az is más lehet, mint így, a kilenc és fél hóssal... :)
Mesélhetnél majd személyesen is a Balcsiról, kereslek majd, ha ráérünk és a városban leszünk. :)