Az új életünk

Friss topikok

  • Várfalvy Emőke: Októberben jöttél, jó volt várni Rád, Boldog és büszke az Anyukád, S Apukádnak Te lettél tettestár... (2013.10.18. 12:37) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KISBALÁZS!!!
  • KisVirag: @mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kán... (2013.08.23. 09:48) Nyaralás babával...
  • mireina: Elolvastam, és Balázs (az enyém Balázs) nem értette, min röhögök annyit. Aztán felolvastam neki a... (2013.05.06. 22:05) Az első fél év...
  • KisVirag: Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, ... (2013.04.04. 09:30) Nem tudom megállni...
  • Katalin87: Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D Na, megyek nem sok... (2013.02.16. 14:29) Kórház óta február 6-ig

Címkék

Január 18 - január 25.

2013.02.01. 21:11 - KisVirag

Folyamatosan aggódom. Persze csak csöndben, magamban. Ha Balázs alszik, akkor azért, hogy majd éjjel nem fog, ha meg nem alszik, akkor azért, hogy túl nyűgös lesz és meg sem fogjuk tudni nyugtatni. Ha menni kell valahova, akkor azért, hogy nehogy éppen akkor kakáljon egy isteneset, ha meg otthon vagyunk és dolgom van (fogmosás, hivatalos ügyek, főzés, mosás, takarítás és a többi, el lehet képzelni), akkor meg azért, hogy nem foglalkozom vele eleget és biztos le fog maradni a fejlődésben. Tudom, hogy kéne egy csatt (direkt kéttével) a hajamba, mert hülye vagyok, és örüljek neki, hogy Balázs jól van, de szerintem ezen minden anya átmegy. És nem vagyok benne biztos, hogy valaha is el fog múlni az ilyen mértékű aggodalom. Mivel vannak babák, akik már ilyenkor átfordulnak, ezért Balázst tornáztatom, már ha jó napja van és nem veszi zokon, hogy forgatom a csípőjét, hogy tanulja meg. Olvasgatom interneten, hogy hogyan is lehet "fejleszteni", elősegíteni a mozgásfejlődését és próbálom vele csinálni, amit ajánlanak, de sok mindent nem is hagy (pl. hogy tegyem a kiskezét a füle mellé, vagy zárjam össze és nyissam szét a kezeit a szeme előtt - mondom, hogy a fejlesztő játékok a szülők idegesítésére valók).

Ami aggaszt, az az, hogy mindent a szemével akar megnézni, a kezeit meg még nem használja úgy, mint a nagyobb gyerekek. Múltkor Péter mondta, hogy elérkezett a mindent megkóstolós szakasz, de amikor jobban megnéztük, mit is csinál Balázs, arra jöttünk rá, hogy az öklét akarja rágni, de ha éppen van valami az ökle és a szája között, akkor az ökle helyett az útban lévő valamit kezdi el rágcsálni.

Újabban az esti elalvás kezd közelharc lenni - mi tukmáljuk Balázsra, hogy aludjon, ő meg egyre hangosabban veszi zokon, hogy nincs játék, nincs móka, letesszük a kiságyba, suttogunk neki. Péter ölben altatja el - ami szép és jó, de nekem a több mint hét kilós gyerekkel kezd nagyon fájni a derekam, a térdem, a hátam, az alkarom (nem akarok megint ínhüvely gyulladást!!!), szóval valami más módszer kéne. A sírni hagyáshoz egyikünknek sincs szíve, az nem módszer. Az emberkínzás.

Balázsnak az oltástól nem lett baja, még hőemelkedése sem volt. Igaz, hogy kapott mindegyikre két-két szem homeopátiás bogyókát. Ezt úgy hívják, hogy homeopátiás oltáskivezetés, "nozódát" kell adni a babának. Egy tubusnyi kisgolyó 1600,- Ft volt, de inkább ez, mint a nyűgös lázasság. A háromféle oltásra lehetett egymás után adni a golyókat. Mivel Balázs nehezen tudná nyelv alatt elszopogatni a kisgolyókat, neki műanyag kiskanálban, kevés vízben feloldva kell beadni. Gondolkoztam, hogy ez nem lesz annyira jó, össze-vissza szokta ütögetni a kanalat a kezemből, aztán interneten találtam egy anyukát, aki civilben orvos és ő írta, hogy fecskendőben feloldva adja be a gyerekeknek a golyókat. És igen, ez bevált, Balázs megitta mind. Bár lehet, az segített, hogy édesek ezek a cuccok (tejcukor van bennük, ha jól tudom). Ugyanis Balázs az istennek nem inná meg a sima vizet.

Vasárnap voltunk Balázs születése óta először Péterrel együtt szórakozni. Rögtön standup estre mentünk és bár a szüleim, a húgom, a férje és egy unokatestvérem vigyáztak Balázsra, ahogy távolodtunk az otthonunktól, egyre nőtt bennem az aggodalom. Nem azért, mert nem bízom a szüleimben, sőt! Csak... nem is tudom... ilyet még nem csináltunk. Rendben, sűrűn látják Balázst, de nem ismerik, nem ismerhetik annyira, mint Péter és én. Folyamatosan haza akartam telefonálni, Péter meg visszatartott. Jól tette. Az este jól sikerült, jó volt az előadás, jó volt kimozdulni jó volt Péterrel. Más kérdés, hogy furán éreztem magam fél-ogreként (pluszkilókkal) "csini" ruhában és más kérdés, hogy a szívem egy darabja otthon maradt.

Balázs mindeközben rászokott arra, hogy a kilenc órás fürdetés után egyre később alszik el, 11-fél 12 között, ami megviselt minket is. Szóval elcsúsztak az esték és ha ez nem lett volna elég, akkor kétnaponta a légzésfigyelő is riasztott. Kértem is beutalót kivizsgálásra, 24 órás kórházi tartózkodásra kell számítani. (NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!) Persze, tudom, hogy Balázs miatt muszáj, meg biztos, ami biztos, meg hogy szépen fejlődik, komoly baj nem lehet, de akkor is, meg kell nézni. Én meg frászt kapok a kórházazás puszta gondolatától is, de persze: Balázs az első.

A hétköznapok viszonylag csendesebben telnek - kivéve a katasztrófa csütörtököt. El kellett mennem kozmetikushoz, délre ígértem magamat, hogy mindennel végezzünk háromnegyed kettőig. Erre Balázs kitalálta, hogy elalszik, háromszor telibe bukja magát, a ruháját és az én ruhámat is, majd amikor a sírás szélén állva elindultunk volna, felfedeztem, hogy a hányásfolt egyik oldalon a pisi-, másik oldalon a kakafolttal ért össze. Nagylányosan sírva fakadtam, hogy havonta egyszer szeretnék két órát magamnak és ezek szerint az sem jár. Váááá. Ez meghatározta a napomat, estére migrénem lett és Balázzsal Péter negyed egyig járkált. 3/4 12-kor kúpot kapott, mert vigasztalhatatlanul sírt, beszéltem az ügyelettel is, egy kúpot adhatok neki. Az volt a rossz, hogy már elaltattuk őt, de felébredt egy csomószor, ami a migrénemmel külön jó volt. Aztán aludt, mintha kötelező lenne. N ekem hajnali negyed 2-kor jutott eszembe, hogy Lujzi, amikor nálunk járt hét elején, hozott migréntapaszt. A fürdőszobába bújva olvastam, mit is kell csinálni a tapasszal és fel is tettem. Először kellemesen mentolos volt, aztán viszont úgy marta a homlokomat, mintha paprikarémmel kentem volna be (legalábbis gondolom)! Kibírtam, elaludtam és reggelre sokkal kevésbé fájt. A migrénes gyógyszertől is kb. ugyanilyen eredményt várhattam.

Pénteken aztán megvilágosodtam: nekem kell babysitter! Na nem azért, mert királylány vagyok, hanem azért, mert migrénes rohamok közben / után nemhogy a gyereket, de magamat sem tudom ellátni. A szüleimet, illetve Péter szüleit nem lehet mindig és azonnal mozgósítani, másnap Balázstól nem mindig tudok lefeküdni aludni, ha éjjel nem alszom a fájdalomtól, tehát kellene valaki, aki segít. Az eddigi próbálkozásaim rendre kudarcba fulladtak, úgyhogy még ezen is kéne ötletelnem, hogy kit és hol keressek.

Előrébb kell hozni a rutint és a napi dolgokat, ezzel is pénteken világosodtam meg, mert az, hogy Balázs éjjel 11 felé hajlandó elaludni, az nem mókás már. Úgyhogy döntöttünk: drasztikusak leszünk és egy órával előrébb ébresztem őt, meg következetesen akkor kap enni és ahhoz mérten csináljuk a napi rutint is. Kíváncsi vagyok, mi lesz. Az egyik ismerősöm azt mondta, ők az októberi óraátállításnál, amikor a lányuk három és fél hónapos volt, így csinálták és nem volt semmi baj belőle, pár nap alatt átállt a kislány. Hajrá, csak annyit mondhatok.

Rájöttem arra is, szerintem eddig mi volt a legrosszabb az anyaságban. (Ezt is a migrénes rohamom közben sütöttem ki - ha egyszer elmúlik, nem leszek már kreatív sem, hihi.) Nem az, hogy szinte egyetlen lépésemet sem én irányítom, azt még talán ki tudom bírni valahogy. Nem is a hülye rutin, hogy minden nap ugyanúgy zajlik minden. Hanem az, hogy ha éppen eszembe jut, hogy attól jobb lenne, akkor sem bőghetem ki magam, hiszen Balázs szinte minden rezdülésemet látja és érzi.

A bejegyzés trackback címe:

https://kisbalazzsal.blog.hu/api/trackback/id/tr65057590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalka75 2013.02.11. 15:55:46

Szia.It vagyok,eltuntem,mar nem tdok olyan surun net ele kerulni,mint regen.Itt volt a ho,meg kellett ismerkedni vele(vegre igazabol tavaly (elott)5 honaposan,meg kicsi volt hozza,meg nem is ertette mi van)Kaptunk szankot,hala az egnek,igy legalabb O is orult,majd egy honapra ra derult ki ,hogy en is,mivel en ugy gondoltam mostmar babakocsival megyek a boltba,hat nem jott ossze,pediig akkor mar alig volt ho...Meg isteni szerencse ,hogy megkaptuk a szankot ajandekba,a gyerek szerette,es hala az egnek,hogy van egy erdei ut a folyo menten ahol biztonsaggal menni lehetett vele.Azert a fouton az autok mellett nem szivesen szankoztattam volna a gyereket...
Mostmar a fejest is csokkentem,,18 honapos elmult a gyerek ,mostmar elvalhatunk az anyatejes etetestol. Gratulalok magamnak,es buszken adnek egy medalt is,boseges valveregetesek kozott,amiert idaig tudtam neki adni.:) Eljen a korhazi mellszivo.(nekem megerte hasznalni) :)
Isten hozott a klubba.Igen az anyak aggodnak mindenert.De egyet ne felejts el sose,a MERTEK nem mindegy.Ha nem aggodsz az ugyanugy nem jo ,mintha hulyere parazod magad.Bar azt mar eszrevettem,hogy neked nem konnyu megtalalni az arany kozeputat,khmm...
Es akkor meg ne is beszeljunk a csatt rol.! Azert mert epp fozol a gyerek nem fog visszamaradni a feljlodesben!sot,megtanulja,hogy van kozosen eltoltott ido(ez minel kisebb a baba annal tobb),es van olyan,hogy onallo foglalkozas(megtanulja ,hogy egy :anyanak is van dolga,ketto,megtanulja elfoglalni magat).
Gyotorheted magad a fejlesztesevel(feladatok az atfordulasra,stb) de sok ertelme nincs(felteve ha nem beteg a gyerek),ugyis eljon az ideje mindennek.Magam karan tanultam meg:En is osztokeltem a fordulasra,tok feleslegesen.Annyi ertelme volt,hogy kellemesen eltoltotuk az idot egymassal.z volt az elso es utolso alkalom,hogy ilyet tettem. Szoval ezzel azt akarom mondani,probalkozni lehet,de nem kell veresen komolyan felfogni ezt.A baba ugy is a maga tempojaban fejlodik,forgathatod,osztokelheted barhogy.Legyen eleg a kellemesen egyutt eltoltott ido,es ha megis sikerrel jar a trenirozas az meg legyen a hab a tortan.:)(mielot meg ezen is beforgatnad magad)
Es itt jon a kovetkezo dolog:Anya vagy,a bekakalas es bepisiles,bufizes a gyerekkel jar.vertezd fel magad ,mert ellene nem tudsz tenni semmit sem.Ahogy mondtam a sok boges nem segit,max a gyerek nem erti majd :mar megint miert bog anyam...
Es bizony egy honapban ket ora sem jut magra rettento sok anyanak.
De mondjuk ha te ehhez ragaszkodol,akkor old meg,hogy legyen idod! A sirankozas nem segit.
Ket lehetoseged van: 1:akkor mesz amikor apa,teso nagyszulo,baratno..stb...tud vigyazni a gyerekre.Ilyenkor odahivod oket legalabb egy oraval indulas elott oket.Elmondod egy fel ora alatt mit hol talalnak,majd fel ora elot elkeszulsz es mehetsz.Tehat ha ez ido alat betojik a gyereek az mar legyen azz O bajuk.
Ha vinned kell a gyereket magaddal(nem hiszem ,hogy kozmetikaba vinned)de ez jo egy nagybevasarlashoz is: Legyen mindig menet kesz a pelenkazo taskad.Ne az utolso pillanatba akard bepakolni,mert a te idod telik. Legyen benne a pelenkazashoz minden cucc(pelenka,kenocs,popsitorlo ,stb..)ezen kivul,MINDIG!! legyen nalad babakaja.Sose szamolj arra,hogy :oh megjarom en ezt ket etetes kozot." mert ugy sem fogod,mindig ilyenkor jon kozbe vmi. Ezen kivul mindig !!! legyen nalad valtas ruha(egy valtas minimum,de nem art ha ketto van)Vegul is a pelenkazo taskat nem disznek vettuk,es nem veletlenul csinaljak nagyra.IGy elore bekeszulve mar ezen nem kell agggodni,mi van ha menet kozben......Ha tudod ,hogy mikor kell kilepj az ajton,akkor szamold ki mennyi ido kell,hogy te feloltozz(mindig te oltozz fel eloszor!,ugy hogy csak a kabat es cipo maradjon hatra) es mennyi ideig tart amig a gyereket feloltozteted menetkeszre.Ha ez meg van,akkor adj ehez az idohoz hozza meg 20 percet,(ez a veszely eseten ido ,tehat ha a nagykabatban tojik be a gyerek akkor ott a 20 perc!!!!! es igy szamolj vissza mikor kell elkezdeni oltozni.Es mar meg is van oldva.Es nincs boges.
MGgrentapasz akkor ezt ugy ertelmezem,hogy segit a migrentapasz.Ne feledd olyan mint a gyogyszer,minel hamarabb hasznalod,annal hamarabb ,es jobban hat.
Megvilagosodas:
Szemely szerint en egyetertek a baratnommel aki azt mondja,ha o szul egy gyereket,akkor azzal o akar foglalkozni,maganak szuli,nem pedig a baby sitternek!! (pedig O is nanny,hahaha)DE! Persze mindig van olyan helyzet amikor szukseg lehet ra.Csak egyet nem ertek.Hogy akarod hasznalni a sittert a migrenedhez? En ugy tudom,ha felfogadsz egy sittert,akkor lefixaljatok mikor jojjon...marpedig a migrenedet nem rendelheted meg,mondjuk hetfo szerda pentekre 5-7 ig,mert akkor jon a sitter?Vagy tevedek? Persze ha itt a migren akkor meg lehet ereszteni egy telefont,hogy hatha raer a sitter,de azert tudhatnad murphy torvenye szerint tuti akkor nem er ra senki sem....
Napi rutin atallitasa: Lehet vele probalkozni.Van akinel bejon es van akinel nem.Ha nem probalod nem tudod meg soha,hogy te melyik taborba tartozol.
Ha rajottel mi a legrosszabb az anyasagba,az jo,akkor mar csak tenned kell az ellen ,hogy ne legyenek olyan szituaciok,amik ezt elohozzak.LAsd fennt..
Es itt azert elmondom az en gondolatomat is az anyasagrol.Kivancsi vagyok a titkon olvaso emberkek itt,mit szolnak hozza.
Amielott terhes lettem vki azt mondta:addig ne legyen gyereked,amig nem fakadsz sirva minden egyes baba-n a tv-ben,vagy eloben akivel talalkozol,hogy neked is kell.Ha elersz ide,akkor kesz vagy az anyasagra.Nos szerintem ez egy nagy fos.(mar elnezest)
En azt mondanam,hogy tedd azt amit egy vicces(nek szant emailben olvastam)miszerint csinalj egy 8 kilos babcsakot a parnadbol,ezt kosd a hasadra,jarkalj es dolgozz vele egy hetig,igy tudhatod milyen nagy hassal melozni.Majd szedd le a hasadrol,onnantol kezdve,fel oras,ket oras es harom oras valtakozo idonkent kapd fel az agybol es jarkalj vele,mikozben kopp hangeron hallgasd a szomszed macskajanak elore felvett vernyakolasat,kesobb johet a szomszed atok gyerekenek hisztije is.razzad egy oran keresztul,stb...vagy epp vegy egy polipot es probald betenni egy bebi macskanak valo ketrecbe(ez olyan mintha a gyereket oltoztetned)..nem tudom ki olvasta ezt,eleg vicces elso olvasasra,de ha belegondolunk nagy az igazsagtartalma.Halvany goze sincs a legtobb embernek ,hogy mivel jar egy gyerek erkezese.Csak akarnak egyet kettot,harmat) kulonbozo indokbol(ez a termeszet rendje,megfogni a pasit,mert jol mutat az elettortenetben,stb...)De el kene fogadni,hogy az eleted fenekestul felfordul.Semmi nem lesz olyan mint regen.Nincs meghitt egyuttlet,nyugalom,ket ora magunkra akarhol.Az ur a hazban a gyerek lesz.Es minden O kurulotte forog. Ha valaki ezt nem birja megemeszteni,az inkabb ne vallaljon gyereket.mert bizony sok lesz a keseruseg,a szomorusag es a boges. Vagy legyen nagy csaladja ,aki kisegit,hogy mindenki elhese a regi eletet,vagy nagy penzta a baby sitterekre.
Azzal ,hogy a gyerek no,nem lesz konyebb egy cseppet sem.Az elso harom honap -mondjak -nehez.Igen ez igy van.De nehogy azt higgye barki ,hogy utanna konyebb lesz.Mindig lesz min aggodni,mindig jon ujabb,es ujabb nehezseg...A gyerek reszerol ujabb mania,amitol agybajt kap a szulo...Szoval nem kell hinni azoknak akik azt mondjak utanna mar konyebb lesz-ez nem igaz.
Egyebkent ha mar itt jarunk...a masik dolog a testver kerdes..Persze tudom en mi a felfogas:egy gyerek nem gyyerek...de mielott bel vag barki is,erosen el kell gondolkozni tudja e ezt menedzselni anyuka (marmint a ket gyereket) az akinek egy is ..hmmm...nehezsegeket okoz? s ez nem rossz indulat! Kepzelje el mindenki,elsoszulottje mondjuk masfel-3 eves(altalaban ennyit var mindenki)ebben a korban jon a dac,a hiszti,az,hogy minden erdekli..es erre jon meg hoza egy csecsemo a hozza tartozo nehez elso harom honappal,meg a tobi nehezseggel amit mar jol ismer anya...meg amit meg nem ismer! mert ugye nincs ket egyformaa gyerek,ket egyforma gond....
Szoval szerintem ezen el kene minden egyyes anyajeloltnek esanyanak gondolkoznia mielott belevag..
:


süti beállítások módosítása