Az új életünk

Friss topikok

  • Várfalvy Emőke: Októberben jöttél, jó volt várni Rád, Boldog és büszke az Anyukád, S Apukádnak Te lettél tettestár... (2013.10.18. 12:37) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KISBALÁZS!!!
  • KisVirag: @mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kán... (2013.08.23. 09:48) Nyaralás babával...
  • mireina: Elolvastam, és Balázs (az enyém Balázs) nem értette, min röhögök annyit. Aztán felolvastam neki a... (2013.05.06. 22:05) Az első fél év...
  • KisVirag: Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, ... (2013.04.04. 09:30) Nem tudom megállni...
  • Katalin87: Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D Na, megyek nem sok... (2013.02.16. 14:29) Kórház óta február 6-ig

Címkék

Nem tudom megállni...

2013.04.03. 18:36 - KisVirag

...hogy ne panaszkodjak. Mert nagyon jó dolog ez az anyaság, de öt hét nemalvás után kéééééééészek voltunk.

Március 25-e se volt kutya, nehéz nap volt, de 26-a!!! Ha hatszor nem kaptam síró-, illetve este már zokogógörcsöt, akkor egyszer sem. Tébolyomban már csak erre tudtam gondolni:

"Itt látható a nagyhírű bűvész!
A lábával karikázik,
A kezével citerázik,
Az orrával orgonázik,
A fülével figurázik,
A szemével gurgulázik,
A szájával vacsorázik!" (Weöres Sándor: A vásár, VI.)

Szóval kevés voltam a gyereknek, mint fantában a narancs rostja, de sebaj!

Az egész ott kezdődött, hogy Balázs vasárnap délután közel két órát aludt. (Tuti beteg lesz, biztosan beteg lesz, áááááááá!!!) Beteg nem lett, de nagyon felélénkült utána. Aztán meg hamar el is fáradt - nem értem én már ezt! Szokásos esti rutin, szokásos éjszaka - kelések, nemalvás, reggel hatkor nekem ébresztő, mert mentem futni.) Balázs pár perccel utánam kelt, megetettem őt is, vissza is altattam, mert Péternek nem akart aludni, 7 óra körül visszaájult az álomba a drága.

Jövök haza, vigyorog ezerrel, élénk, játszik - 7.40-től fent volt. Óóóóhogyaza!!! Mi-cso-da??? Nem akart aludni, nem lehetett visszaaltatni, akkor legyen fent. Jjjjóóó.Végül 9 óra körül egy fél órára vissza tudtam altatni, ha jól emlékszem. (Lesz még ennek böjtje.) Irtó hideg volt kint, meg óriási szél is, ennek ellenére mentünk sétálni (kaját vásárolni). Balázs kizárólag fél órát aludt a kocsiban. Remek!

Ha délelőtt túlságosan nyűgös, azt nem szoktam annyira észrevenni, mert akkor szellőztetek, sterilizálok és nyilván nem tetszik neki, hogy nem lát végig, hiába beszélek hozzá a hálószobából is, nem kizárólag vele foglalkozom, az már nem is jó. Délután már kezdett sokkal nyűgösebb lenni, mint az átlag, én meg csak kapkodtam a fejemet, hogy ez most mi. Ez az anyaság szépsége! Persze, elkezdett havazni délután, nyilván amiatt van az egész. Gondoltam, kitartok. Este is volt nyafi, meg hólapátolás, el sem akartuk hinni. Kedden kellett volna babajógára mennünk, de... A hó miatt (nem takarítják mifelénk az utakat) lemondtam reggel. Úgy nézett ki, hogy a házból sem jutok ki.

Balázs kedden "reggel" 3/4 8-kor ébredt és délben 3/4 12 után tudtam csak elaltatni. Nem túl felhaszanáló-barát állapot. De kb. 20 percet altattam, abból lett a fél óra alvás. Nem érte meg, pedig délelőtt adtam neki még egy homeós kúpot (ártani nem tudok vele és hátha használ). Már délelőtt is énekeltem neki, szavaltam, táncoltam vele, a taktust vertem a végtagjaival. Ha a szőnyegén volt, nyűglődött. Ha hasra fordult, reklamált. Ha visszafordult, vagy ha nem tudott, reklamált. Ha volt nála játék, reklamált. Ha nem volt nála játék, reklamált. Ha száraz volt a pelus, reklamált, ha tele volt: reklamált! Ha figyeltem: reklamált. Ha nem álltam fölötte: reklamált. Ha egy pillanatra is abbahagytam mondjuk az éneklést: reklamált, de hogy! Ha nem próbáltam a szemébe nézni, nem őrjöngtem vele együtt: reklamált. Nem sírt, Balázs hála istennek ritkán sír, hanem csak egyre erősebben mondja a magáét. Amúgy szerencsém van vele, de hétfő este sírt is és akkor már arra gondoltam: sírok én is vele együtt. Egy éjszakát tartottam ki: kedden délelőtt 11-kor elkezdtem bőgni. Végem volt. Kentem az ínyét. Cseréltem a pelusát. Szórakoztattam. Ugráltam, ahogy neki tetszett. És semmi nem volt jó. Értem én, hogy ez nem extrém időjárás, hanem valami annál is nagyobb szopás, de akkor is!

Fél 12-re oda jutottunk, hogy egyszerre karikáztam, citeráztam, orgonáztam, figuráztam, gurguláztam és vacsoráztam is (ja, azt nem, szénhidrátmentes diétán vagyok!!!), lilát láttam, imádkoztam, fohászkodtam, de semmi nem használt. (Közben jött egy cuki kis szomszédos beadvány a szomszédos ügyünkben, amitől elborult az elmém, de ez nem ide tartozik.) A hó meg továbbra is csak szakadt és szakadt és arra gondoltam, egyszer csak vége lesz, kitartok! Addigra már kicseréltem két kakás pelust, remegtem a fáradtságtól, túl voltam két tejeskávén és néhány csendes kiboruláson.

Miután Balázs szűk félóra után ébredt, gondoltam, visszaaltatom. Nem ment. Gondoltam, beteszem a kocsiba és a teraszon toligatom. Fél óra hóban tötyörgés után a teraszon - én megfagytam, a gyerek éberebb volt, mint valaha - feladtam és megetettem. Próbáltam lerakni őt, hogy én is kajálok, de nem lehetett. Okés, kitolok veled, jössz a hordozóba, magamra kötlek. Amíg mászkáltam a nyolc és fél kilós gyerekkel, semmi baj nem volt. Remek, de hogy fogok én így ebédelni? Hát úgy, hogy a húslevest beleöntöttem egy mélyebb tálkába, megfogtam és megittam a levest. Balázs egy párszor megnézte a tálat, túl közelről is (le is fejelte), aztán meg úgy ittam, hogy ütögette alulról. De nem öntöttem la magamat. Folyamatosan rúgkapált a hordozóban is, amíg rajtam volt. Aztán kezdett bólintgatni, de aludni az istennek sem akart.

Ja, ezt nem is írtam még szerintem: amióta forog, annyira nyugtalan, hogy az alvás ellen sírva-nyöszörögve-kapálózva, kis testét ívbe feszítve tiltakozik és ha egy picit felébred, anélkül, hogy a szemeit kinyitná, csapkod, rúgkapál, a játékot keresi a kiságyban és félig felül. Csukott szemekkel. Ha más nincs a kiságyban, akkor a takaróval játszik bubukukkot: a fejére húzza, grrr-zik neki, majd leszedi az arcáról. Ha pedig elunja a takarót, akkor "zenél" a rácsokon. Jailhouse rock(s)! Mondjuk ez szerencse is, hogy nem sírva ébred, kivéve, ha kiteszem a teraszra, vagy ha valami baja van, esetleg nem aludta ki magát. Egyébként eljátszik, csendben motoz, halkan gurgulázik, aztán egyre erősebb hangon tudatja velünk: alattvalók, szórakoztassatok!

(Jajjj, hát ez is kimaradt: március 16-án, szombaton reggel ez volt a műsor: Péterrel nem mozdultunk, Balázs meg negyedórát játszott a takaróval, a hangjával, az ágyráccsal - persze kuncogtunk sokat.)

Balázs aztán a hordozóban úgy aludt el, hogy lehanyatlott a feje a mellkasomra, kis fülével bevackolta magát, hallotta a szívverésemet és aludt is. Leraktam, de fél óránál többet megint nem bírta... Nagyszerű!

Járóka - nem jó.
Játszószőnyeg - nem jó.
Nagyágy - nem jó.
Kanapé - nem jó.
Járóka - nem jó, mert hasra fordult és az összes, orra előtt felhalmozott játékát három másodpercig nézte, majd megfogta, a háta mögé hajította és nyűglődött, amikor elfogytak.
Anya karjában - nem jó, mert a járóka kell most a játékokkal.
Járóka - nem jó, mert hasra fordult és az összes, orra előtt felhalmozott...

Neverending story. Csak az idegeim voltak már nagyon végesek.

Ez volt az a pont, amikor a sírás széléről felhívtam Pétert, ugyan, gyüjjék mán haza, de közölte: nemhogy korábban nem tud jönni, de hajnalig is tudna maradni, annyi dolga van. (Letettem és csendben sírtam egyet.)

Valahogy kibekkeltük az ötös etetést, megetettem Maszatot és csodák csodájára, megint elaludt. Aludt közel negyven percet (hála az égnek!), aztán jött velem zuhanyozni. Ekkorra találta meg a humora is, kacagott nagyokat a lelkem. Péter fél nyolc körül esett haza szegény, Balázs meglátta és a vigyort le sem lehetett törölni a képéről.

Előtte még nagyon kis "édes" volt: hasalt a szőnyegén, én kicsit távolabb melléhevertem és begörbített ujjal mondtam neki: gyere ide. Elkezdett kacagni, hasra vágta magát, egy félfordulattal odébb gurult és kuncogott a szitun. Mintha értette volna, mit mondok neki és direkt játszatni akart volna velem. Szóval az ilyenek miatt éri meg, de lassan kihagynám a skizofrén váltásokat, amikor is hangosan, gurgulázva kacag, majd átcsap sírásba, esetleg üvöltésbe. Lassan nem bírom elviselni az unatkozós nyavalygását - és úgy unatkozik, hogy közben csörgeti valamelyik játékát!

Nagy nehezen letudtuk a fürdetést - de közben mondtam Balázsnak, pont olyan, mint az apja: naggggyon szeretem, de néha irtó nehéz vele. Volt éjjel több ébredés megint szokás szerint, aztán Balázs fél héttől fentvolt szerda reggel. Én futottam aznap reggel, kilenc előtt próbáltam őt visszaaltatni, ami sikerült is, aludt tízig.

Egyébként biztosan front volt, mert három barátnőm is közölte: ő bizony felmond az anyaságból. Notórikus nemalvás, nyűgösség és extra túlpörgés. Köszönjük szépen, kedves késő és most már talán soha ide nem érő tavasz...

Anyukám mondta, hogy a januári húgommal ő már februárban azht érezte, meg-bo-lon-dul, ha nem mehet ki. Így sétáltunk még térdig érő hóban is (biztos ezért utálom a telet-havat-jeget-hideget), úgyhogy ő teljesen megért engem. Mert azon gondolkoztam sokat, hogy ha legalább magamra köthetném az ilyen napokon kisBalázst és mehetnék vele, rónánk az utcákat, az öböl-köröket (lángost nem ennék, csak ha lefogytam, de akkor is), mindenki mosolyogna, jó idő lenne, Manó nézelődne... De nem. Itt kell bent rohadni, március vége és még influenza-szezon, ráadásul 3 hetes megfázások vannak most, és tényleg úgy érzem, a nemalvás, a bezártság és a hormonjaim miatt meg-bo-lon-du-lok. Na meg a kettős fronthatások kétnaponta, amitől minden gyerek megkergül.

Az egyik barátnőm írta, hogy olvasta valahol, állítólag a mai anyák azért kattannak meg, mert szülés előtt teljesebb életet éltek, mint a mi anyánk. Nem tudom, szerintem akkor csak nem volt divat erről beszélni és ha az ember nem lebegett rózsaszín cukorfelhőn szülés után, akkor megszólták érte. Más kérdés, hogy lassabb volt akkor az élet, de anyukám mondta, gondoljak bele: akkor a császármetszés köldöktől szeméremcsontig hosszában vágást jelentett, egy hét kórházat, sok férj akkor volt katona és még telefon sem volt. Tényleg csodálom, hogy faluhelyen nem bolondult meg.

És ugyancsak más kérdés, hogy régebben létezett olyan bűncselekmény, hogy "újszülött megölése", amit egyetemi éveim alatt (az őskorban, khm...) helyeztek hatályon kívül. Szóval a "kommunizmusban" elismerték azt, hogy a nők megőrülhetnek a szüléstől és nem büntették olyan súlyosan ezt a cselekményt. Ezzel nem akarom védeni a babagyilkosokat, távol álljon tőlem, csak arra szeretnék utalni, hogy azért az teljesen más kor volt. Egyrészt a közvélekedés szerint boldog volt mindenki, másrészt sokkal elnézőbbek voltak a zakkant anyákkal, legalábbis a törvényhozók és a bíróságok. (A rendelkezést ismereteim szerint azért helyezték hatályon kívül, mert "nem bizonyított, hogy a nők szülést követően módosult tudatállapotba kerülnek". Tényleg zárójelben jegyzem meg, hogy DE, MÓDOSUL A TUDATÁLLAPOTUNK, én életemben összesen harminc és fél év alatt annyit nem bőgtem és annyit nem aggódtam, mint szülés után. De persze az, hogy a szülő nők személyesen elmondják, min mennek keresztül, az "tudományosan nem bizonyított".)

Ami még történt Balázzsal, illetve velünk: a kedd volt az a nap, amikor rájöttem, hogy Balázs tiszta apaférj, kívül-belül. A nézése, a szemei, a szája; az, hogy elbambul mondjuk kaja közben, állok felette, néz ki az ablakon pislogás nélkül és látom: teljesen máshol jár. Amikor szóltam neki, ugrott egyet szegénykém, mert megijedt. Abban is tiszta Péter, hogy gondolkozik, hogy ami az orra előtt van, az nem jó, az nem kell és abban is, ahogy rakja össze az információkat a kis buksijában. És abban is, hogy örökmozgó, állandóan jár keze-lába, nem tud fél másodpercet sem nyugton maradni. Na meg abban is, hogy kevesebb alvással is beéri, mint kéne neki a nagykönyv szerint (vagy szerintünk).

Kedd délután óta pedig nem altatom ölben Balázst, csak ha valami nagy baja van, illetve "hajnalban". Egyébként pedig beteszem a kiságyba, ha akar, sírjon egy kicsit (ez nem egyenlő a sírni a hagyással, csak tiltakozik az alvás ellen, de már a szemeit is alig bírja nyitva tartani általában), ott vagyok vele, fogom a kezét, megkapja az alvós macilányt és énekelek neki, simogatom, de már nem ringatom el ölben. Nettó nyolc és fél kilónál az ember átértékeli a dolgokat. Mondtam, a keddi nyűglődéssel meghalt bennem valami, kicsit immunisabb lettem megint a sírására. Tényleg kénytelen vagyok beletörődni abba, hogy vannak napok, amikor fejre is állhatok, az sem lesz elég és a baba / gyerek csak sírni fog.

És még valami: Bogi barátnőm javaslatára nem ugrunk fel mindig, ha Balázs ébred vagy éberebb lesz, hagyjuk visszaaludni. És tényleg bejött, nekünk kevesebb feltápászkodással és visszaaltatással, Balázsnak meg azzal a tapasztalattal, hogy éjjel is el tud aludni egyedül.

A konklúzió? Szülőként sem szabad azt mondani, hogy ennél már nincsen lejjebb. Mindig van még nagyobb adag kaka.

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://kisbalazzsal.blog.hu/api/trackback/id/tr95193535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.04.03. 22:49:13

Szénhidrátmentes diéta? Virág! Meg akarod magad ölni???

KisVirag 2013.04.04. 09:30:14

Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, zsír, kevés krumpli vagy rizs, puffasztott rizs kenyér helyett, az édesség szintén tiltólistás, van helyette rengeteg zöldség, sovány túró, sovány husi és heti négy futás. :) A vicc az egészben, hogy energikusabbnak érzem magam, mint szülés (műtét) óta valaha is, ráadásul már 3 kiló lement így. Már "csak" három és fél van a szülés előtti állapot eléréséhez, meg aztán még olyan 4-5-öt lenne jó leadni. :) Muszáj beleférnem a régi ruháimba, egyrészt nagyon szépek, másrészt inkább Balázsra költök, mint egy mérettel nagyobb új ruhákra. :) Meg tudod, hogy én kb. mindig óta fogyókúrázom, hol fogyásért, hol súlymegtartásért, ez az én keresztem. Nem is én lennék, ha bármit és mindent ennék / ehetnék. ;)
Ja, és még valami: látom, megtaláltad a poszt lényegét. ;) :D


süti beállítások módosítása