Az új életünk

Friss topikok

  • Várfalvy Emőke: Októberben jöttél, jó volt várni Rád, Boldog és büszke az Anyukád, S Apukádnak Te lettél tettestár... (2013.10.18. 12:37) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KISBALÁZS!!!
  • KisVirag: @mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kán... (2013.08.23. 09:48) Nyaralás babával...
  • mireina: Elolvastam, és Balázs (az enyém Balázs) nem értette, min röhögök annyit. Aztán felolvastam neki a... (2013.05.06. 22:05) Az első fél év...
  • KisVirag: Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, ... (2013.04.04. 09:30) Nem tudom megállni...
  • Katalin87: Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D Na, megyek nem sok... (2013.02.16. 14:29) Kórház óta február 6-ig

Címkék

Kórház óta február 6-ig

2013.02.11. 13:39 - KisVirag

Nos, ami a kórházas sztorit illeti: Balázsnak két és fél nap kellett kiheverni a traumát és a nemalvást. Szinte egész csütörtökön aludt, cserébe este másfél órán át sírt, hiába volt fáradt, egy-sze-rű-en nem a-ludt el. Én meg úgy éreztem, szimplán kidőlök mellőle. Csütörtökön és pénteken is árkos volt a kis pofija a szeme alatt, durva látványt nyújtott a kialvatlan baba.

Szombaton a szüleimnél jártunk, vasárnap Péter szüleinél - akkor volt Balázs-nap is! Ennek örömére kapott a családtól etetőszéket, tőlünk egy tuti csörgőt (mérnök-csörgő, elvileg lekerekített háromszög, de vagy 15 darabból áll és ide-oda lehet tekergetni, nyolcassá formálni, "kifordítani", még én is elvagyok vele órákon át), habszivacs puzzle-t a közelgő mászáshoz meg az otthoni játékhoz és egy csomó fincsi bébikaját.

Vasárnap mérföldkő volt: Balázs már nem kapott anyatejet. Kifújt, kész, elég volt. Nem fejek, Balázs nem szopizik, nem sír senki sem többé és én ehetek végre borsófőzeléket és ihatok forralt bort. Ámen.

Vasárnap vettük észre, hogy Balázs kezdi kinőni a hordozóját és kitaláltuk, körülnézünk, hogy akkor miben is utazhatna a szentem. Van olyan autósülés, illetve kategória, hogy 0-18 kg-ig, illetve 4 éves korig. (Ha Balázs ilyen ütemben nő tovább, akkor a 18 kg kétéves kora körül lesz, felköthetjük a gatyánkat, én meg kezdhetek karra, hátra és felsőtestre gyúrni, hogy az első szülinapján is elbírjam még.) 13 kg-ig megfordítható az ülés és menetiránynak háttal lehet bekötni a babát, ami a legbiztonságosabb a baba gerincének, utána meg rendesen lehet ülésnek használni. Az árkategóriák az alábbiak: 10, 20, 30, 75, 100 és 120 ezer. Utánaolvastam neten, megnéztem a törésteszteket és a 75-ös jobb, mint a 120-as, ami meglepett, nem is kicsit! Vagy csak hazabeszél a német autóklub. Jó, nézzük meg akkor, hol lehet ilyen 75 ezrest kapni. Két helyen a városban. Jó. Felhívom egyiket is és másikat is. Nincs raktáron. Meg lehet rendelni (???), és 4-6 hét (!!!) alatt a miénk is lehet. (Gyalog hozzák Hamburgból???) Hogy tessék?! Van, akinek egyhavi fizetése és ennyi pénzért nem próbálhatja ki sem Balázs, sem pedig mi? És ha nem fér bele rendesen a kocsiba??? Mondták, szerintük amúgy is a 120 ezres a legjobb, azt ki is lehet próbálni. Mondtam, ne haragudjanak, de mi ennyiért nyaralni járunk! Nyilván nem a gyerek biztonságán akarunk spórolni, de ha a 30-as vagy a 75-ös is jó, akkor mi azt akarjuk és kész! (A 30-as is akciós, egyetlen darab volt belőle szerda este. Lehet kapni még Sopronban.) Úgyhogy most imádkozunk, hogy ott legyen még szombaton.

Egyébként ez milyen hozzáállás? A két legnagyobb budapesti bababolt épp gyerekülésből nem tart készletet? Így hogy akarják eladni? Megrendeli, páran kipróbálják és utána eladja. Esetleg megrendeli, fél évig az a próbadarab és eladja féláron, mint kiállítási darabot. Ami működik nyugaton, nálunk miért nem? És egy 75, meg egy 30 ezres kiskeráras tételről beszélek. Egy jó minőségű babakocsi kerül legalább ennyibe, amiből többféle szín is szokott készleten lenni! Szóval nem hiszem, hogy ez tétel lenne nekik!!! Falnak megyek, esküszöm! És nem azt mondják, hogy szereznek egyet, visszahívnak, elnézést, így szoktuk ezért meg ezért, vagy rendeljék meg neten, mert nyolc napon belül el lehet állni az adásvételtől, legalábbis az eu-s szabályok szerint még így tanultam, neeeeeeeeeeem. Vedd meg a 120-asat. Te meg utald át a fizetésedet nekem ajándékba, abból megveszem szívesen.

Balázs 16-án négy hónapos lesz, kezdi az almát, éljenéljen! És ebből az alkalomból vettem pár üveg alma-őszibarackot - mert almát csak-csak szerzek, de barackot nem nagyon! Még tart a bébiétel akció, a héten vissza szeretnék menni, hogy alaposabban körülnézzek.

Hétfőn kenguruval mentünk vásárolni délután, sokkal kényelmesebb volt azzal buszozni, mint babakocsival. A kendőnél is kényelmesebb, nem is hittem, volna, de nagyon jók a Babybjörn hordozók. A miénk ilyen - csak kék és ezüst színben: http://elefani.eu/spd/60-026165E3/BabyBjorn_Kenguru_Active_BlackSilver De mint minden jót, Balázs szerintem ezt is idő előtt fogja kinőni, mert ez is "csak" 13 kg-ig használható. Már most sajnálom.

Kedden voltunk az alváslaboros leletért, Balázzsal minden okés, de két hét múlva újra telefonálnom kell, akkor megbeszéljük, volt- e még riasztás, meg azt is, mikor ismételjük meg a vizsgálatot, de szerencsére már kizárólag az alváslabort.

Egyébként valószínűleg megvan, miért riasztott, ha a dokinő szerint - mert a főorvos asszony szerint nem volt büfivisszanyelés, a nővér szerint meg volt, hát tegyen igazságot, drága jogászkám - minden rendben volt. A leghosszabb lélegzési periódus 43 másodperces volt. Ez már felnőttnek is derék, viszont a mi ketyerénk 15-20 másodperc után riaszt. Akkor nem a cucc rossz, hanem Balázsnak "lassú a vére". Szóval két hét múlva telefon, aztán meglátjuk.

Az almaevésre tekintettel voltunk ma - szerdán - a védőnőnél megbeszéli a folyamatot. Alma, őszibarack, aztán krumpli, répa, sütőtök, és hat hónapos kor körül HÚÚÚÚÚÚÚS!

Szerintem nagy sikerünk lesz, Balázs a kanalat már ismeri, továbbá érdeklődik a mi kajánk iránt. Valamelyik este múlt héten kinézte Péter szájából a virslit. Mit kinézte, őszinte csodálattal, lenyűgözve áhítozott utána (kis kenyérleső), majd kimászott a karomból, hogy az ott miiiiiiii. A kanálra már nyitja a száját (vitamin-adagolás miatt) és nagyon ügyesen eszik is róla. Csütörtökön ugyanis cicizés után nem kellett neki a sűrített tápszer. Úgyhogy gondoltam, belekanalazom, hátha úgy lesz kedve megenni. Nem volt úgy sem, de eléggé kitartóan kanalaztam neki, ő meg kitartóan köpte ki, már az atyaúristen is sűrű tápszeres volt. És amikor megjelent a színen az egyik nagypapa, aki rámosolygott, Balázs elkezdett nevetni és nemcsak a száján, hanem az orrán is folyt ki a kaja. Hát ezért kanalaztam én?! Szóval úgy gondoljuk, a kanállal nem lesz gond. (Csak almareszelőt kell venni addig, a több tízéves üvegreszelőket nem szeretnénk használni. Én végignéztem egyszer, hogy letörött az üvegről - nem tudni, mikor - két reszelő"fog", de ez csak az etetés végén derült ki. A keresztanyukám vagy három napig tiszta frászban volt, hogy most akkor azt megette-e a gyerek, vagy nem, már előtte letörött, vagy reszelés / etetés alatt. Én ilyet nem szeretnék.) Visszatérve arra, hogy Balázsnak nem kellett a tápszer, rájöttem, az volt a baj, hogy túl "hideg" volt. (Este meg az, hogy túl meleg.)

Egyébként már egyre ügyesebben fog, hason egyre hosszabb ideig elvan, érdemes volt "forgatni", illetve görgetni őt, szépen viszi a felsőtestét is a lábai után és párszor már - nyilván véletlen még - át is fordul nekem. Tegnap egész délután beszélgetni akart, este ugyanezt művelte az apjával is, édes volt, ahogy gűűűűűűűűűűűzött, búzott, gőzött. A rutinját egy órával előrébb hoztuk, nyolctól fürdetünk és fél tíz felé legkésőbb alvás van, de nem ritka, hogy kilenckor már alszik - kivéve, ha zaklatott szegénykém, mint múlt héten is. Egyre jellemzőbb, hogy ha elfárad, nem akar aludni, cserébe sír és hiába teszem le a kiságyba, hergeli magát. Ragadnának le a szemei, de nem ízlik neki az alvás. (Szívesen cserélnék vele egyébként, de mindegy.) Így marad a kiságyba betesz, kiságyból kiszed játék, ami a közel nyolckilós (gyerek + ruha + hálózsák + takaró) össztömeg miatt már nem is olyan egyszerű.

A bejegyzés trackback címe:

https://kisbalazzsal.blog.hu/api/trackback/id/tr645074301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katalin87 2013.02.16. 14:29:10

Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D
Na, megyek nem soká, jól megdögönyözöm! :)


süti beállítások módosítása