Az új életünk

Friss topikok

  • Várfalvy Emőke: Októberben jöttél, jó volt várni Rád, Boldog és büszke az Anyukád, S Apukádnak Te lettél tettestár... (2013.10.18. 12:37) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KISBALÁZS!!!
  • KisVirag: @mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kán... (2013.08.23. 09:48) Nyaralás babával...
  • mireina: Elolvastam, és Balázs (az enyém Balázs) nem értette, min röhögök annyit. Aztán felolvastam neki a... (2013.05.06. 22:05) Az első fél év...
  • KisVirag: Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, ... (2013.04.04. 09:30) Nem tudom megállni...
  • Katalin87: Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D Na, megyek nem sok... (2013.02.16. 14:29) Kórház óta február 6-ig

Címkék

Öthetesen

2012.11.25. 13:38 - KisVirag

Gyors check-list az elmúlt pár napból:

- további súlygyarapodás Balázsnál (az enyémet inkább hagyjuk, várom a jövő heti kontrollt, mint a messiást, hogy az orvosom áldását adja valamiféle edzésre)
- inkább már 62-es méret
- négy és fél kilós napközbeni súly
- kaja egyharmada - kínkeservesen - anyatej
- szombaton megvolt az első pár mosoly - persze nem rám, hanem fotós Marcira és apára, amikor autósat játszottak vele, vasárnap meg a nagyszülőkre, amikor beszéltek hozzá sokat (a kétségbeesésem után vasárnap este nekem is mosoly, azóta sajnos nem ismételte meg)
- magzati haj hullatása, amitől elég furán néz ki, mert nem olyan sötét és hosszú az új haja, mint a régi - húgom mondta, most még nyugi, át tudom fésülni egyik oldalról a másikra. Akkor lesz baj, ha már azt sem tudom. Kezd hasonlítani Bruce Willis-re egyébként, nagyon vicces.
- orvosi kontroll hétfőn: Balázzsal minden rendben van. Megoldódott az is, hogy miért nem szeret hason lenni és hogyan tudom elősegíteni: alig lát valamit és a mellkasa alá összetekert törölközőt kell tenni vagy nekem kell megemelnem
- a doktornő szerint a szoptatást fenn kell tartani Balázs legalább féléves koráig - ha nem megy a kétszer tíz perc, mert úgyis alszik a 3-5. perc után, elég csak kétszer öt perc, ha akkor is megvan a mennyiség. A gyerekorvos szerin Balázs ehetne már akár négyóránként, naponta hatszor is, mert ugye az lenne a cél, hogy a gyomra is nőjön, meg több idő maradjon játszani, sétálni (így eléggé beszűkültek a lehetőségeink, se normális séta, se normális játék), csak akkor lehet, nem lenne ennyi tejem sem, szóval marad a háromóránkénti etetés. Egyébként nem mondtam a dokinőnek, de azt hiszem, fordítva vagyok bekötve: szombaton a fotózás miatt kimaradt egy alkalom, csak tápszert kapott, gondoltam, félrevonulok majd fejni, aztán Balázs előbb ébredt, éhes volt és sokkal többet evett, mintha lett volna még egy etetés. Na mindegy. (Pedig már azt hittem, felmentést kapok a szoptatás alól, bár ha tényleg csak kétszer öt perc lesz, lehet, akkor nem annyira sok idő így. És egy nappal később: nem, nem elég az öt perc, de valahogy beletörődtem újabban, hogy ez van.)
- random mosolygás idegenekre és akkor is, ha ÉN nem látom
- ájult alvás a szabad levegőn - kiraktam Balázst egy órára, hogy nyugodtan tudjak ebédelni meg egy kicsit pakolni, erre nem hogy nem ébredt fel egy órakor, de gyakorlatilag háromnegyed órán át hiába keltegettem, pedig, mint kiderült, nagyon éhes volt
- érdeklődő nézések és mindentudó grimaszok - látni kellene, mi imádjuk nézni akár naphosszat is
- vasárnap este Péter vállán is átdobta a felesleges tejet - ez Péternek az alábbiakat jelentette: pólócsere, szőnyeg- és babahordozó takarítás, majd ezek után hajnalban Péter át szerette volna pelenkázni Balázst, aki elegáns ívben pisilte le apukája pizsamáját és a parkettát. Félálomban még nem rutin a pelenkázás! (Én lemondóan, miután sikerült kitámolyognom a hálószobából, csak annyit kérdeztem: most már érted, miért könyörögtem múlt héten, hogy ne menj este edzeni?! És még át sem kellett öltöztetni!)
- összevissza alvás - ami múlt hétre úgy tűnt, hogy beállt és működik, az most már nem (de mivel az emberrel a kialvatlanság sok fura dolgot műveltet, csak rezignáltam tudomásul veszem, hogy semmi nem állandó, kivéve, hogy nagyjából három óránként ébred vagy keltem)

És mindemellett azt is le kell írnom, még ha közhelyes is, hogy életemben ennyi jó új élmény nem ért, és a kimerültség ellenére soha nem élveztem semmit ennyire! Nagyon picike a kisfiunk, tündéri, Bogyóka, kismanó, icipici emberke, de nyilván ez így van jól, ekkorának kell lennie. Mindig elámulok, hogy milyen pici és mégis mennyire tökéletesen kész kis ember!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisbalazzsal.blog.hu/api/trackback/id/tr274924489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2012.11.26. 14:29:08

Angyalkának nagyon igaza van a dolgokban amiket leírt. Tudod, az én fiam csak 5 hónappal nagyobb a tiednél, még nem felejtettem el, amiben vagy és hidd el, hasonlóakat gondoltam, éreztem én is. De, ahogy Angyalka barátnőd írta, gyereket nem lehet könyvből nevelni és nem lehet egy 1 hónapotól napirendet elvárni. Örülj neki, hogy néha alszik és hogy a kiságyában is előfordul vele ez. Légy következetes és kitartó, sajnos ez utóbbi a legnehezebb, de a végén meglesz a gyümölcse. Sajnos ahogy látom az anyaság első 18 éve nem lesz egyszerű és igen, jó lenne, ha megmondaná mit akar, de ha azt meg tudja mondani, azt is, hogy mit nem és akkor aztán...meg ahogy egyre erősebb lesz, egyre könnyebben lesz akaratos és győzd letörni a kis próbálkozásait hogy 100 %ig uralkodjon rajtad.
Én is sírtam. Az első néhány hétben sokat, aztán egyre kevesebbet. A hormonoktól van, de persze az ember képes belelovalni magát. Ne tedd! Ha eszik, alszik, kakál, pisil és gyarapszik, akkor jól van. Ennek örülj! Lesz még beteg. Na az a szívás... :(((
Én most úgy látom, hogy a magazinkisbaba kinézetet és viselkedés úgy fél éves kor után kezdik a gyerkőcök felvenni. Előtte kb. zombik. Nem lehet tőlük sokat várni, de úgy kell csinálni, mintha ők is emberek lennének mint mi. Beszélj hozzá, mondd neki, hogy mit csinálsz vele, stb. Így megszokod, és amikor már tényleg tud is válaszolni, enm csak érteni fog, akkor előrébb leszel, mint gondoltad.
A kukucs jó játék, de igazából 3-4 hónapos kor után kezdik a gyerekek értékelni. Azért kezdjetek bele már most.
A gyerek nem olyan mint mi. Ahogy Anygalka is írta, nagyon hosszú idő még egy egyszerű dolgot - pl: fogni - megtanulnak. Nekünk ez fura, de hidd el, mi az ő korukban pont ilyen kis szerencsételnek voltunk. Kitartás, jó lesz, csak ne várj egyik napról a másikra eredményt - inkább egyik hónapról a másikra.
Pelenka ügyben azt javaslom, próbálj meg több fajtát. Nekünk a Liberóból folyt ki mindig minden, aztán kisérleteztünk és a DM bevált. Lehet, nálatok fordítva lesz. És igen, ne tartsd a kissrácot pucéran néhány másodpercnél tovább, mert akkor jön a pisi. Így vannak beállítva...és ezt sokáig nem növik ki.
A bukás nálunk is para volt. Mindent próbáltunk, semmi nem vált be. Amióta szilárdat eszik, kevesebb jön, mert az megfogja. De az igazi áttörés a mászásnál lesz. Még néhány hónap.

És neeeee, ismétlem, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee vidddddddddddddd túlzásba a karácsonyt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Az ajándék nektek a Gyerkőc, enni és innivalóról anyukádék gondoskodni fognak. A többi nem számít, de Péter úgyis megoldja. A karácsony nem az égőkben van, hanem abban, hogy örültök egymásnak. Senki sem várja el a 10 fogást meg a tökéletes mákosbeiglit, az a lényeg, hogy sugározd az örömet a férjednek és a gyereknek. Ez a karácsony! :)

Az edzés meg még ráér. Legkorábban 6 hónapos kor után, de leginkább akkor, ha abbahagyod a szoptatást. Nem tesz jót a tejnek és, ha ennyit szenvedsz miatta, akkor ne kockáztasd. A súlyod pedig a sok rtennivalótól és nemevéstől lemegy majd. Türelem. Nekem is 6-8 hét kellett hozzá. És egyél rendesen. Mindent. Ne diétázz. Attól is lehet, hogy kevés a tej, mert nem eszel táplálóakat!

Húú, de sokat írtam. De tudod, hogy csak szeretetből, hogy bátorítsalak! Kiatrtás!

KisVirag 2012.11.27. 21:30:53

@mokevar: Welcome back! :) Az internet nagy istenének legyen hála! ;)
Szóval: tudom, hogy nem hiszed, de sokat eszem. Magamhoz képest sokat. Az életben ennyi kenyeret nem ettem még összesen, mint az elmúlt hat hétben. Húsleves-mérgezést is fogok kapni, három hete szinte minden nap azt is eszem. A baba-mama tornát azért már várom, ma beugráltam a nappaliba fél lábon a büfikendőért - második cipőt nem akartam levenni - és a sebemnek még nem esett jól. Spinning emiatt kilőve, de baba-mama lehet. Illetve remélem, csütörtökön ezt mondja az orvosom majd.
Karácsony: Péter is itt van Balázs mellett és én is. Nyilván nem fogok most 15 tepsi wienerkipferlt sütni, de azért némi díszítés, adventi koszorú, kicsi fa, kicsi szenteste hármasban nekünk is jár. Összeszoknunk kell, nem egymásnak alárendelődni szerintem. :)
Az Anya, taníts engem! c. könyv nagyon tuti, csörgőrázás van, mutatom neki, hogy ez az ő kis keze, elmondom a testrészeit mindig, "anya segít", ha tornáztatom a kis lábát vagy leszívom az orrát és olyan, mintha értené. Alapvetően nyugodt gyerek, úgy tűnik egyelőre, hogy Péter természetét örökölte. :) Az életben nem gondoltam, hogy lesz türelmem egy nap ennyiszer elismételni, amiket csinálok, és vagy hatvanszor, hogy egyik kis láb, másik kis láb... :D De még nem hülyültem bele. :)
FÜRDETÉS! :)


süti beállítások módosítása