Az új életünk

Friss topikok

  • Várfalvy Emőke: Októberben jöttél, jó volt várni Rád, Boldog és büszke az Anyukád, S Apukádnak Te lettél tettestár... (2013.10.18. 12:37) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KISBALÁZS!!!
  • KisVirag: @mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kán... (2013.08.23. 09:48) Nyaralás babával...
  • mireina: Elolvastam, és Balázs (az enyém Balázs) nem értette, min röhögök annyit. Aztán felolvastam neki a... (2013.05.06. 22:05) Az első fél év...
  • KisVirag: Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, ... (2013.04.04. 09:30) Nem tudom megállni...
  • Katalin87: Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D Na, megyek nem sok... (2013.02.16. 14:29) Kórház óta február 6-ig

Címkék

Babás jógán jártunk

2013.04.25. 09:09 - KisVirag

Ott hagytam abba, hogy a szerda sem volt sokkal jobb, mint a kedd.

És a csütörtök sem, Balázs továbbra is bojkottálta az éjszakai alvást. A nappali a Viburcol kúppal megoldódni látszik - vagy a mozgásfejlődés miatt alszik többet, vagy rájött, hogy az jó -, de az éjszakák katasztrofálisak.
Megírom majd azt is, a húsvét milyen volt (katasztrófa, vagy tragikomikus, a maga babás módján), de most a babás jóga jön. Merthogy kisBalázs lelkes. Nagyon kevés dologban láttam őt öt és fél hónap alatt ennyire lelkesnek, az egyik ilyen az evés például.
Már múlt hét kedden is szerettem volna menni, de akkor a hó miatt le kellett mondanom - az egy dolog, hogy én tudok vezetni, de hogy más is, afelől - minél többet vezetek - komoly kétségeim vannak.

Már délelőtt összerámoltam mindent, vagy legalábbis igyekeztem összerámolni. Mondták, vigyek takarót és valami kedvenc kisállatkát / játékot, ha esetleg unatkozna Bogyóka. Eléggé hülye helyen van a jógastúdió, mármint nehéz kocsival megközelíteni és parkolóhelyet vadászni, de ötödszörre csak beálltam arra a helyre a kombival is (íves az utca, ezt még gyakorolnom kell, khm...) Negyed órával korábban érkeztünk, ahogy kérték a honlapon, a többi baba és mama felől még semmi hír. Öten fértünk volna el, a végén négyen lettünk, minden baba fiú és 5-6 hónapos volt.
Matrac, párna, takaró jár mindenkinek, van öltöző, de a mamák a teremben öltöznek (én úgy mentem, hogy át se kelljen öltöznöm, hátha el kell menekülnöm vele óra közben / a végén). Balázs először csak megfigyelt, pillogott a hátán naaaaaaaaagy szemekkel, nézte az oktatót. Beszkennelte aztán a termet, a többi érkező babát és mamát, majd tíz perc után úgy döntött: elég volt. Hasra fordult, meglátta az egyik falat elfoglaló tükröt és vigyor volt szinte végig. Produkálta magát, mászni próbált, kalimpált, beszélt, vigyorgott és nézte a többi gyereket.

Bevallom, kicsit féltem, hogy hogyan fog viszonyulni a többi gyerekhez, nem fog-e félni vagy üvölteni tőlük (a rohadt hosszú tél miatt nem nagyon jutottunk el a többi babás barátnővel egymáshoz), de vigyorgott rájuk is, amikor meglátta őket, járt keze-lába és próbálta elérni a többieket. Éééédes volt nagyon. Szemmel láthatóan baromira élvezte a dolgot (én, mivel reggel voltam futni és nem sikerült teljesen lenyújtani, annyira nem, de ez más kérdés).
Persze légzéssel kezdtünk, nekem viszont már a ráhangolódásnál megbukott az, hogy én is jógázzam. Balázs gurulva közlekedik, tehát nem tudtam becsukni a szememet és elengedni magam, figyelni kellett őt teljes erőből. Aztán babamasszázs jött, ami azért volt nehéz, mert a forgást élvező lurkókat nehéz háton tartani. Alapjában véve jó volt, de beigazolódott az anyai ösztönöm. Anno azért nem kezdtem el Balázst masszírozni, mert láttam, mennyire utálja, ha próbálom a kis testrészeit pakolgatni.
A babás gyakorlatok tetszettek neki, volt mondókázás, dobálás, emelés, fejre ültetés (mármint a babák a mamák fejére, de Balázs annyira rúgkapált, és nála EZ az alaphelyzet, hogy én csak a mellkasomra ültettem, a fejemre monoklik nélkül nem tudtam volna), majd a végén állva végzendő gyakorlatok, amikor is bandázhattak a babák, közel kellett állnunk egymáshoz. Balázs a szomszéd kisfiú kezecskéjét megfogta, megsimogatta. Aztán persze kezdte volna csapkodni, azt már nem engedtem neki. Még eltörné a feleakkora baba kezét!!!
Összességében Balázsnak nagyon tetszett, miatta megyünk még, ha lesz hely / kedve / ébren lesz akkor. Nekem annyira nem tetszett, mert lehetetlenség az örökmozgó Manóvári Produkciós Balázs mellett csak egy karomat is felemelni, kitartott pózokról nem is beszélve. Nekem még az is megfelelne, ha nem azt mondanák, hogy baba-mama jóga, vagy babás jóga, hanem babatorna vagy babajóga lenne nemes egyszerűséggel. Mondta is az oktató, hogy pont ez az 5-6 hós kor az, amikor a kisebb babáknak szóló csoportba már nem férnek bele, a nagyobbaknak szólóba meg még nem, mivel nem másznak / nem másznak még olyan ügyesen. Vettük észre.
Balázs az óra végére a pörgéstől teljesen elalélt, nyűgös lett, és ez a veszélyesebb nyűgösség, amikor nem hanggal jelzi, hogy itt a vége az ébrenlétnek. Meg is jegyezte az egyik kismama, hogy szerinte nem is nyűgös még Balázs - mondtam neki, ha már szemdörzsölés van, meg fülgyürkörészés, akkor tudom, hogy van még öt percem és utána kitör a vulkán. Mivel minden baba nyűgös lett a végére, nem relaxáltunk - volt viszont intimtorna, még mindig nem barátkoztam meg vele ám -, Balázs pedig kidőlt a kocsiban és aludt közel két órát. Napközben.
Az éjszakai alvása nem oldódott meg a jógától sem, ébredt negyed négykor, aztán negyed öttől közel egy órán át altattuk őt, apaférjjel felváltva.

Majd az segített, hogy Péter bebugyolálta a takarójába a kis kezeivel együtt, ne hadonásszon, rátette a fejét Balázs mellkasára és szuszogott a fülébe. Amikor én ugyanezt csináltam tíz perccel azelőtt, hatástalan volt. (Gonosz vagyok, de nem tudtam megállni, hogy ne mondjam Péternek: akkora orral lehet is szuszogni!)
Összességében: Balázsnak jót tett, hogy kimozdultunk. Balázs élvezte. Balázzsal, ha csak lehet, fogunk is még menni. (Van egy olyan érzésem, hogy Balázs lesz majd az osztály bohóca - nyugodt volt, de irtó mozgékony, hangosan nevetett és beszélgetett. Meg kellett zabálni!) 

Mindenkinek csak ajánlani tudom, a fentieket összegezve. Van ismerősöm, akinél a babás jóga beállította a napirendet és megoldotta az éjszakai alvást is. Egy fecske még nem csinál nyarat, várom a következő alkalmat, meg hogy Balázs akármitől is, de max. 2 ébredéssel és szinte azonnali visszaalvással ússza meg az éjszakákat. (És mi is...)

A bejegyzés trackback címe:

https://kisbalazzsal.blog.hu/api/trackback/id/tr715245926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása