Az új életünk

Friss topikok

  • Várfalvy Emőke: Októberben jöttél, jó volt várni Rád, Boldog és büszke az Anyukád, S Apukádnak Te lettél tettestár... (2013.10.18. 12:37) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KISBALÁZS!!!
  • KisVirag: @mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kán... (2013.08.23. 09:48) Nyaralás babával...
  • mireina: Elolvastam, és Balázs (az enyém Balázs) nem értette, min röhögök annyit. Aztán felolvastam neki a... (2013.05.06. 22:05) Az első fél év...
  • KisVirag: Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, ... (2013.04.04. 09:30) Nem tudom megállni...
  • Katalin87: Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D Na, megyek nem sok... (2013.02.16. 14:29) Kórház óta február 6-ig

Címkék

Egyhónaposan

2012.11.19. 13:07 - KisVirag

Szerda este akkor fakadtam sírva, amikor a frissen fürdetett, illatos gyerek az új pelenkába csomagolás közben a háta közepéig kakálta össze magát, és ezt háromszor játszotta el, miután újra és újra letisztogattam. Nem is sírás volt, zokogás és mondtam Péternek, ma este ne menjen edzeni, mert ezt nem bírom: reggel héttől este 11-ig és még éjjel is, meg hogy egész nap ez megy: peluscsere és utána pisi meg kaka. Pedig már cseles vagyok, várok, tornáztatom stb., de néha én is már könyékig kakás vagyok!

Aztán szerda este volt az első alkalom, hogy hiába csókolt be egy csomó kaját - vízben megéhezik a gyerek, tényleg apja fia -, nem volt utána kajakóma. Péter azt mondta, vagy tízszer kelt fel hozzá még este, miután lerakta, én talán hármat számoltam aztán állítólag aludtam a síró gyerekkel egy szobában. Ilyet még nem csináltam én sem!

Dilemma: hogyan tanítsam meg mosolyogni a fiunkat? Utánaolvastam egy kicsit és általában nem az anyára mosolyognak, mert őt egész nap látják, saját részüknek gondolják. Állítólag. Már valamiféle grimaszokat vág, amikor mutatom neki, hogy anya most nem mosolyog és anya így mosolyog, de mosolyogni még csak álmában láttam, viszont akkor tud fültől fülig.

Dilemma 2: az van a pihenőszék kezelésijén, hogy "not suitable for sleeping" (nem alkalmas alvásra), viszont Balázs már a sokadik napon szenderedik el benne és ha átteszem a kiságyába, akkor ő arról gondolja úgy, hogy az a "not suitable for sleeping". Hagyhatom benne néhány tízpercet aluszkálni, ha úgy hozza a sors?!

Tegnap (szerdán) beszéltem a védőnővel arról, Balázs mikor mennyit eszik - és hogy mennyit adjak neki. Nekem kell figyelnem, hogyan viselkedik és az alapján dönteni. Hogyan viselkedik? Csókolja befelé a kaját, mint aki még életében nem evett, aztán nyakonhányja magát, esetleg fülön, vagy tüsszentés közben jön vissza úgy a kaja, hogy az orrából folyik ki. Viszont ha elveszem az etetőt úgy, hogy van még benne, ökölbe szorított kezekkel reklamál. Aztán abban maradtunk, változó mennyiségű kaját kap, egyszer 110-et, aztán csak 90-et. Persze ez függ attól is, mennyit cicizett a drága, mivel az is változó mennyiség.

Nem is írtam, de hétfőn csináltam egy táblázatot, amivel hivatalosan is elkezdtem karácsonyozni. Persze megint ki kell találni, hogy kinek mit és leginkább interneten beszerezhető dolgokat kéne, de egyelőre lelkes vagyok, még akkor is, ha igazán nem tudok gondolkozni. Van már, amit kitaláltam, persze nem írom le, és van, ami nagy dilemma lesz. Balázs ajándékai már megvannak, ugye a két játék - nem sóherkodni akarok, de úgysem tudja még értékelni őket. Még talán négyhónaposan a névnapján sem. Majd jövőre lesz élmény neki, 14 hónaposan. De az aztán nagy élmény lesz! Emlékszem, a húgom három hét híján volt egy éves, amikor az első karácsonyfáját látta. Már tudott járni, és az az örömtánc, amit levágott nekünk, bár akkor csak négy és fél éves voltam, egy életre megmaradt! És nálunk az volt a szokás, hogy a karácsonyfát is a jézuska hozza, 23-ról 24-re virradóra. (Nem tudhattam akkor, hogy a végletekig kimerült anyukám a plafonig érő fát majdnem egyedül díszítette hajnalig.) Szóval az is ajándék volt a maga nemében, de még milyen ajándék! Lassan talán a házat is fel kéne díszíteni, meg esetleg kültéri izzókat venni, és a menüt megtervezni. Egyébként az a nagy haditerv, hogy egy pár napot majd, ha szünet lesz, karácsony előtt Balázzsal a szüleimnél töltök, ha minden igaz, addigra Péter is kimerült lesz, meg szerintem én is. Otthon a sütiillatban és a feldíszített házban meg jó lesz feltöltődni, ráhangolódni kicsit. Aztán persze ki tudja, mit hoz a sors, mert ha Balázs nem fog rendesen aludni, akkor persze nem viszem a szüleim nyakára.

Csütörtökön szép napos idő volt, de úgy éreztem, aludnom kell, különben vége a világnak, azaz nem mentünk sétálni. Balázs ugyanis úgy alszik, illetve van fent, hogy a reggel hét-fél nyolcas kelés után nem alszik, a 10-fél 11-es etetés után viszont igen, tehát akkor tudunk elmenni sétálni. VAGY akkor tudunk aludni. Hogy délután mikor alszik és mennyit, meg hogy alszik-e, az bizonytalan. Az éjszakai nagy alvás utáni fentlét tűnik egyelőre biztosnak. Kicsit tartok is attól, hogy ha visszük jövő héten ultrahangra, akkor mi lesz vele, mikor etessem és hogy vigyük el. Péter elvileg szabin lesz, azaz négykezes meló lesz, de akkor is gondolkozom már most. És persze én hiába gondolok bármire, ha Balázs hamarabb vagy később lesz éhes, meg is feszülhetek, akkor sem fog enni / felébredni / abbahagyni a sírást.

Sikerült végre Zsuzsival is beszélnem - mondtam neki, nehezebb őt elérni, mint az egyetemen a Tanulmányi Osztályt anno. Vagy a jogbölcselet tanszéket. (Elképzelem, ahogy a volt évfolyamtársak nosztalgikus sóhajjal a távolba merednek és rájönnek: idestova hét és fél éve, hogy diplomáztunk!!!) De beszéltünk és megintcsak jót tett a lelkemnek. Azt mondta, az ő kisebb lánya is sokat-sokat aludt a pihenőszékben, suitable vagy nem. A nagyobb meg sokat aludt ölben, az sem éppen ergonomikus kialakítású. Mondta azt is, hogy orvosi tény: akkor van baj a babával, ha egy nap többet ordít, mint 6 óra összességében. MENNYIT??? Hat másodperctől is a szívem szakad meg! Plusz azt mondta, a baba az anyatejes védettség 60-70 %-át az első hat hétben szerzi meg, és az a legfontosabb. Jó, hogy ezt ismételgeti, ha beszélek vele, nem érzem magam annyira selejtnek. Tudom, hogy a genetikát nem lehet átverni, szóval nem feltétlenül rajtam múlik. Ami meg tőlem tellett, telik, kitartásban és anyagiakban, azt megtettem és megteszem. Vagy tizenötször köszöntünk el egymástól - egyébként alig várom, hogy Balázs akkora legyen, hogy bandázhasson a csajokkal, mi meg nézzük őket árgus szemekkel és "BALÁZSNEMSZABAD!" csatakiáltásokkal tűzdelve eszmét futtatunk az élet dolgairól. Bár korban nem illenek össze annyira a lurkók, de csak jobb együtt gyereket legeltetni!

Jajjistenem, találtam egy ilyet: http://www.vitalitas.hu/konyvek/babalex/bln1.htm

Maga a tökéletesség, csak kár, hogy nem működne, nem működik! Hogy mindig ugyanakkor aludjon a gyerek, meg hogy az anya minden nap fel tudjon kelni reggelit készíteni, na, az túlzás! Nem vagyok elkényeztetett királykisasszony, de újabban cefetül el tudunk aludni, pedig én világéletemben olyan voltam, hogy ha kelni kellett, akkor keltem, mindegy, hány perc / óra alvás után.

Csütörtök este egyébként viszonylag időben kerültünk ágyba, jól is esett. Balázsnak 11-től hajnali háromnegyed négyig volt jó az alvókája, aztán kipattantak a szemei és nem volt hajlandó elaludni. Próbáltam ölben altatni, de nem ment, aztán beraktam őt úgy a kiságyba, vagy tizenötször adtam vissza neki a cumit, de sokáig, tényleg sokáig fent volt. Mindegy, a villanyt lekapcsoltam, aztán szerintem unalmában csak elaludt aztán. Lehet, az zavarta meg, hogy hangos dünnyögésbe kezdtem, amikor megint hónaljig pisilte össze magát!

Pénteken pedig felvirradt az egy hónapos "születésnapja" Bogyókának! Hét óra helyett nyolckor keltettem, nem tudtam felkelni korábban - Péter is lustizott egy kicsit és nem volt szívünk otthagyni egymást -, aztán a szokásos etetés és co. Büfiztettem a kisfiamat, lógott át a vállamon, aztán egyszercsak azt hallottam, hogy büüü, majd két toccsanás és valami hidegítette a hátamat. Szóval a kisfiam egy hónapos korára megtanult áthányni a vállamon. A felsőm, a nadrágom, a szőnyeg két helyen, és mivel nem vettem észre, hogy a nadrág is olyan, a kanapé huzata is olyan lett. Én is öltözhettem át!

Jó későn reggeliztem, Bogyókával a pihenőszékben, aztán megint etetés és társai. A fél 11-es etetés után elmentünk bababoltba, ami 2,2 km-re van, 32 perc az útvonaltervező szerint. Persze megkérdeztem, van-e cumiláncuk, de volt, szóval nem úsztam meg. Gyalogoltam ma négy és fél km-t, egy óra alatt a babkocsival, büszke voltam magamra, meg izzadt és kimerült. Gyanítom, az orvosom nyakon cserdítene, ha elmondanám neki, de ez van. Nem tudtam tovább a seggemen ülni, meg embereket akartam látni. Jó dolog az internet, de azért néha kell látnom a külvilágot, hogy ne csavarodjak be. Meg hát ez erőnléti "edzésnek" sem rossz. Mást egyelőre úgyse csinálhatok és maximum csak egy óra fér bele két etetés között.

Délután Bogyóka megint hónaljig pisilte össze magát pelenkázáskor - pedig esküszöm, résen vagyok, de ki kell nyitni a popsikrémet, illetve ki kell cserélni a pelust és mindig ezt a pillanatot választja ki. Tudom már, hogy amikor elcsendesedik, akkor azért, mert jó meleg folyik végig rajta, viszont utána megint vonyítás van. Úgyhogy most már nem is rugdalózót adtam rá, hanem lábfejes kisnacit és hosszú ujjú pólót. Nagyon vagánynak néz ki! Igazi kisfiú, nem csecsemő, bár nagyon apróka. Na, keltem és hasra teszem őt pár percre, hátha most tűrni fogja.

A bejegyzés trackback címe:

https://kisbalazzsal.blog.hu/api/trackback/id/tr744914512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalka75 2012.11.20. 14:53:23

Szia.Miert is kene sirni?
Egy csecsemonek ennyi a dolga.Hogy egyen,aludjon,meg teletegye a pelust.Majd akkor sirj,ha a gyerek nem bir kakalni hetekig,es ez gyotri,emiatt uvolt.Illetve amikor a heti egyszerre jon ki.Na majd akkor lesz okod a sirasra.
Egyebkent meg ahol bevetel van ,ott kiadas is van.Minel nagyobb a bevetel ,annal nagyobb a kiadas.
mivel allandoan pelenka problemaid vannak(nyakig pisilesrol,kakalasrol irsz)meg kene tudni mi a gond.
1. nem tudsz pelenkazni
2.kicsi a pelus
3.sokaig van rajta egy pelus,es mar nem bir tobbet szivni.Ezek es ezek kombinacioja lehet a gond.Ha otthon lennek en szivesen segitenek...de nem vagyok ott...esetleg vedd fel videora ..csak igy lathatom..
maskent nem segithetek.
"de ki kell nyitni a popsikrémet, illetve ki kell cserélni a pelust és mindig ezt a pillanatot választja ki. "
Draga Krisztusom!!!! Neked senki nem mondta el hogy kell pelenkazni???
Na jo akkor elmondom.Pelenkazas: A gyereket tartja anya,vagy barmalyik mas rokon,esetleg kisagy,pihenoszek...es anya eloszor elokeszul!!! tehat a pelenkazorol leszedunk mindent ami nem kell,es rateszunk mindent ami kell.(torolkozo ,stb...ami kakis lehet lejon,az eldobhato pelenkazo papir-ha hasznalsz-ramegy.Eloveszunk mindent! tehat eloveszunk egy pelenkat,kinyitjuk,hosszaban kicsit meghuzgaljuk,hogy ne ugordjon vissza ,a tepozaras fuleket kihajtjuk.Popsitorlot eloveszunk(te tudod mennyi kell-pisinel 1-2,kakanal 3 tol a csillagos eg) Egyesevel a pelenkazo peremere hajtjuk oket,hogy ne tapadjanak egymashoz.hasznalt pelushoz a zacskot elovesszuk,kunyitjuk,a gyerek laba feloli vegehez keszitjuk. Popsikremet elovesz,tetot,kupakot eltavolit.(amig sokat pisil kakal a gyerek addig jo otlet,ha van igy kikeszitve egyszerre ket pelus is,illetve nekem mindig volt kezem ugyebe kiteritve egy pot ruha kollekcio(body,rugi) .Ha ez mind meg van,johet a gyerek.Kifejtjuk a gyereket a ruhabol,es atpelenkazzuk.
Fius anyukakent azt is tudnod kene,hogyan kell pelenkazni.Leszeded alulrol a ruhajat,a pelenkat kitepozarazod,leemeled a kukirol,hogy erje a levego,majd gyorsan vissza hajtod.Ilyenkor meg pisil egyet,a "hideg levego" hatasara.ha ez megvolt akkor is GYORSAN popsit torolsz,kensz,es pelenkazol,mert minden fiu egy mini vizagyu,tehat ha tokolsz 2-3 percnel tovabb ,akkor a levego hatasara megint pisilni fog.Ja,es mindig legyen a gyerek alatt pelenka.!Tehat,ha megvolt a szelloztetes, a pelenkat lehajtod es ott hagyod!akkor megfogod a labat,felemeled,vagy oldalra forditod es johet a popsitorlo(mivel a popsitorlo is hideg,a zis ingerelheti pisilesre a kukit,szoval legy resen.Ezert jo ha ott van alatta a reg i pelus mert ha latod hogy emelkedik a kuki mar vissza is tudod hajtani a regi pelust elore.
En ugy hasznalom a popsitorlot,hogy torlok es hajtok.torlok es hajtok.szoval mindig kivulrol tiszta a popsitorlo.Ha mar nincs hova hajtani,berakom a hasznalt pelusba.Az egyik kezemmel meg mindig tartom a gyerek labait,a masikkal egyszeruen felgorgetem a hasznalt pelust a feneke alol.zutty a kikeszitett zacsiba,es ugyanazzal a mozdulattal,ugyanabban a pillanatban az elore kikeszitett,kihajtott pelus megy ala a gyereknek.Becelzod agyerek feneket a helyere a pelusban,es lehet a popsikenocsot hasznalni,es mar ra is hajtottad a pelust es csitt csatt par masodpercbol megusztad a pelenkazast,es igy kb 1masodpercig van pelus nelkul a gyerek.Ilyen egyszeru.Igy nem kell vegig nezni,hogy a gyerek korbecsurgatja-kakalja magat.
EGyebkentmeg az ,hogy egy pelenkazasnal elhasznalsz 3 pelust,az teljesen normalis.Nalunk is ez volt.Az egyes szamu koszos pelust akartam atcserelni,raadtam a kettes szamu tisztat,feloltoztettem,mire hallottam rotyogott a feneke.Ruha le,attorol,3-as szamu pelus ra,feloltoztet anya,de meg egy kis hangyanyi kakat tartogatott arra is,ugyhogy ujbol leoltoztet,es jott a 4 es szamu pelus.:) Egyebkent a 15 honap alatt ezzel a pelenkazassal ketszer pisilte le apat .Illetve ketszerbufihanyta le.(ez most nem ide tartozik,de tudom szeretedastatisztikat)szoval ha kell csinalhatok egy videot a pelenkazasrol,ha igy leirva nem megy.
Kajakoma: Nem azert alszik be a gyerek mert tele van a hasa...
Masik dolog: ahogy no egyre tobb idore marad eber.egyre kesobb alszik be.
Dilemma 1: Mi a fenenek akarod megtanitani a gyereket mosolyogni????? Nem lesz jo ,ha majd o magatol rajon hogy kell???
Egyebkent nem lehet megtanitani a gyereket,hogyan kell mosolyognia.
Van akinek mar 2 maposan elkezdi,van akinek 2 honsposan sem.ez teljesen gyerekfuggo!Epp ugy mint az ,hogy mennyit alszik,mennyit eszik,mikor szolal meg,vagy epp mikor all fel. Mar megint siettetned az esemenyeket!!!!!
Legeloszor minden baba almaban mosolyog.ezek tudat alatti,esnemtudatos mosolygasok. A tudatos -tenyleges mosolygas majd ezutan jon. Nalad a mosly csak egy "szajhuzas"-ba kerul,az a babadnak iszonyat nagy munka.Millio izmot kell megmozgasson vele egyszerre.erre maganak kell rajojjon hogy is lehet.illetve ezen izmokat meg is kell erositse,hogy letrejojjon a mosly! Amit tehetsz,hogy minel tobbet mosolyogsz(lehetoleg oszinten) ra(lehet ne mondjuk a sirasok helyett) hogy lassa is hogy igy fejezed ki a boldogsagod.Es majd szepen kialakitja maganak.
Dilemma 2:Milyen az etetoszeked? En nem tettem etetoszekbe az enyemet fel eves koraig amig el nem kezdtem hozzataplalni.|En a karomban tartottam eteteskor.(de ezt te tudod) nalammeg a pihenoszekbe aluszkalt a gyerek.:)mindenesetre azert nem ajanljak,mert ugye magas azetetoszek,kesobbmikor hozzaszkik hohy ott lehet aludni akkor konnyen kieshet belole.(mar ha mocorog) plusz elgemberedik.En ugy voltam vele,az etetoszek etetesre valo,azenelo bilije meg pisilesre,es nem jatszani,teheatnemengedtem meg soha ,hogy osszekeveredjeneka gyerekbe a mi mire valo kerdes valaszai.Ha egyszer valamihez hozzaszoktatod a gyereket,eleg nehez lesz kinevelni belole.De vegul is ez csak az en szereny velemenyem.Mivel en a karomban tartottam(imadtam ott tartani,jo erzes volt,szinte olyan mintha szoptatnam,igy rajtam is aludt be.En csak azert mert cumisuvegbol etettem ,nem akartam ettol a jo erzestol-egyfajta kotelektol megfosztani magam-magunkat)
Nyakon hanyas:
tessek a gyereket etetes kozbe bufiztetni.Hogy szamszeru legyek: szoptatas,utanna bufiztetes,majdha jon a tap:ha megeszik pld 100 mililitert egy evesre,akkor adj 50ml-tneki,majd vedd ki a szajabol a cumisuveget,esbufiztetes.Ha megvan mehet a maradek 50 ml.igy kisebb az eselye ,hogy a vegen mindent sugarban hanyik ki.
Ez egyebkent csak nezni rettento,ezzel nincs semmi basj a babaval,csak annyi\;meg mindig nem zar rendesen agyomor zaro izma.
Seta: Ha kiviszed a friss levegore,azjol megszivja=jobban ,tobbet,nyugodtabban fog aludni!!
Szamok: Miert kell neked valaki akimindig statisztikaban mutogatja minden ok,es milyen szamoknal nem ok a dolog? En meg ilyet nem lattam.Van egy babad aki egy honapos,eszik kakal,alszik mikor kedve van,ez teljesen normalis!!!!! Inkabb orulnel,mintsem szamadatokat keresnel...Ja es ez amit belinkeltel....ez is olyan mint a sok tizezres konyv...egy kalap sz@rt sem er! Nem tudom ki az a barom aki ilyet netre feltesz.Lehet meg gyereke sincs(te meg arrol almodozol neked mikor lesz mar ilyen napirended) Szerintemotven anyukabol kb egy kettonel ilyen a napirend....Grrrr......
Az anyatejes vedettseget meg anno irtam neked a masik blogon...johogy mas is megerositett errol.Akkor mostmar remelem elhiszed es megnyugszol.Mintahogy mar nem tudom hanyszor irtam ,hogy kosd magadra a hordozokendot,tedd bele a gyereket ,hogy ne uvoltson...es meg csak most jott amegvilagosodas...ezert irhatok en...:(
Orvsi ellenorzes.: Nem kell dilemmazni.Ha mielottelindultok ehes a gyerek akkor megeteted espluszba viszel neki kajat! Ha nem ehes nem eteted meg,de viszel neki kajat.Tehat mindenkepp viszel neki kajat.Es hogy ne legyen ketseged:anyatejet termoszban nem viszunk.Illetve bekevert tapot sem viszunk termoszban!!!!! Ugy visszuk,hogy viszunk egy evesre valo port taroloban(en mindig ket adagot vittem kulon kulon taroloban) estermoszban a felforralt-megfelelonel picit melegebb vizet. Ha ket adagot vagy harmat vizel tapbol-vizbol akkor nem kell fraszt kapj,ha varni kell,vagy mas nem vart dolog jon kozbe,es nem kell orjongj hogy a te gyereked ehenhal....
Karacsony: |Felesleges strapa. Csak neked fontos,gyereknek ket honaposan meg nem.Ettol fuggetlenul lehet disziteni,de gondolom nem hianyzik a napi kaoszod mellemeg az,hogy kivul-belul,tetotol talpig feldiszitsd a hazat es persze azt majd le is kell szedni.Erdemes minimalizalni,legyen keves,de gyonyoru...hidd el meg az is sok lesz.Majd a kovetkezo karacsonynal...ott mar inkabb erdemes.arrol majd beszamolok,mert az nekunk is most lesz.
Ja es a jatszasrol ajandekrol: Mostmar elkezdhetsz vele jatszani,ha eddig nemtetted.Imadtaazenyem akukucsot,tanitsdneki hogy kene megfogjon egy konnyu csorgot,stb...indulhat a jatek....

Angyalka75 2012.11.20. 23:40:44

Na visszatertem ide is,mertkozben felebredt du.a gyerek.szoval karacsony.Nem akaromenelvenni akedved felre ne erts.De az ember lanya hajlamos tulzasokba esni e jeles unnepen,amugy is.Jon az uristen kinek mit es hol vegyek,nekem kell megfozni a min, 10 fogasos unnepi ebedet,es persze a hazam ugy kell kinezzen mint egy magazinban kivul belul.Es miert? Hogy kiborulj,hogy idegbajt kapj,hogy a leves megsem olyan suru,a szosz tul suru,a suti nem akar megkotni,stb...mindenzt azert hogy ujra bebizonyitsa az ember lanya:en erre kepes vagyok ,kirazom a kisujambol...aztan azelso oraban jon a sirogorcs,mire a vegereerszaddigraa pokolba kivanod az egesz unnepet.Na most erre meg szamolj ra egy ket honapos babat,aki ugyanugy mint eddig makacs,a sajatfejeutan megy ha enni akar,ha aludni akar-vagy epp nem akar,stb......Raadasul ket honaposan sok mindenre nem fog emlekezni,azt viszont erezni fogja hogy snys mar megint kesz van. Szoval jol gondold ezt at.Persze nem kell a pucer falat nezd,es zsiros deszkat enni,nehogy azt hidd.Csak mertekkel,es kis dolgot.Ez a kulteri belteri ize nekem tulvallalasnak tunik.Nalunk 5 honapos volt a gyerek az elso karacsonyan,es nem nagyon ertette mi ez a surges forgas....neki ugyanolyan nap volt ez is mint a tobbi.Este a kivilagitott fat elnezegette,illetve van olyan felakaszthato dekorom ami csorog,na az tetszett neki es ennyi.Ugyhogy bar nalam is kivul belul mindig minden diszben es pombaban allt eddig karacsonykor,en nem bantam hogy nem csinaltam meg.Eleg volt a karacsonyfat feldisziteni,megjanuarban leszedni-ez az oszinte igazsag.Afatol volt karacsonyi illat,eshangulat,johettek a karacsonyi kepek,Akaracsonyi garlandot se szerette a nyakan a gyerek,Ugyhogy eleg volt a karacsonyi mintaju bodyban,meg rugibanfenykepet keszitenirola,velunk a fa alatt,fejeben egy mikulas sapkaval.:)
Azt mar inkabb okos otletnek tartom,hogy atmentekanyukadek.Miert is tenned fuggove attol hogy megtanul aludni a gyerek vagy sem?En nem hinnem hogy anyukadnak ez problemat jelentene-legalabb is nem ugy jott le arrol ahogy irtal rola.Menjetek ki,elvezd a pihenest a csaladot,ha a baba hagyja akkor segits be nekik a haz dekoralasban,vagy a fozesben,ha meg nem akkor dajkald a gyermeked,es legy csak szemlelodoje az esemenyeknek,akipihen es feltoltodik.\Nem hiszem ,hogy barki elvarna toled ,hogy akar ott,akar nalad otthon puc-pasztaban alljon az egesz haz,amit te csinalsz...Azt se hinnem hogy bajuk lenne azzal ,hogy az unokajuk epp nemaNagykonyvedben leirt 3(vagy negy )orankent eszik,vagy epp mert bealszik,vagy epp mert nem akar aludni...Ha nagyobb lesz a gyerek akkor poroghetsz meg eleget...vegkimerulesig.orulj hogy terhesen es csecsemovel ezt senki nem varja eltoled(rajtad kivul)


süti beállítások módosítása