Az új életünk

Friss topikok

  • Várfalvy Emőke: Októberben jöttél, jó volt várni Rád, Boldog és büszke az Anyukád, S Apukádnak Te lettél tettestár... (2013.10.18. 12:37) BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KISBALÁZS!!!
  • KisVirag: @mokevar: Képzeld, ma Balázs fél nyolckor kelt. Kialudtam magam, vagy mi a szösz. Amióta nincs kán... (2013.08.23. 09:48) Nyaralás babával...
  • mireina: Elolvastam, és Balázs (az enyém Balázs) nem értette, min röhögök annyit. Aztán felolvastam neki a... (2013.05.06. 22:05) Az első fél év...
  • KisVirag: Nem fogok sem éhenhalni, sem egyéb okból felfordulni. Igen, lehetőség szerint semmi cukor, liszt, ... (2013.04.04. 09:30) Nem tudom megállni...
  • Katalin87: Egyem meg.... Szinte láttam lelki szemeim előtt, hogy köpködi a tápszert... :D Na, megyek nem sok... (2013.02.16. 14:29) Kórház óta február 6-ig

Címkék

Április 4. óta...

2013.04.25. 09:11 - KisVirag

Most néztem, hogy az utolsó bejegyzésem - amit még nem is publikáltam - április 4-én íródott. Hajjajjj... Akkor még tél volt, öt és fél hónapos volt Manó, most meg már elmúlt fél éves, fogzik, többet alszik nappal, a tavaszban jövünk-megyünk, Balázs élvezi, Balázs izgága, kíváncsi, vigyori, kacagós, humorérzéke van, huncut, csajozik, kettes tápszert eszik újabban és én fogytam egy csomót (közel hat kilót már), kicserélve érzem magam, csak...
...csak az éjszakák ne lennének.

Tudom, hogy normális, hogy a gyerek akár 10-15-ször is felébred egy éjjel. Tudtam, hogy ez ilyen is lehet akár. Tudtam, hogy én imádok aludni és hogy ezt nehezen fogom viselni. De hogy zombik leszünk mindketten apaférjjel, na azt már nem...
És ugye ott hagytam abba, hogy még mindig van lejjebb... Ahol abbahagytam, az a húsvét előtti hét volt, március 26-a, amikor is nem jutottunk el babás jógára a hó miatt.

A szerda és a csütörtök pedig utána mééééég sokkal szarabb volt, amit nem hittem, de persze mindig van lejjebb... Ezt az egyet megtanultam ügyvédjelöltként: mindig van lejjebb és mindig akkor van lejjebb, amikor az ember azt hinné, ezt már nem lehet fokozni.
Fáradtságtól remegés, idegeskedés, Balázs fogzik, Balázs nem eszik, Balázs nyűgös, Balázzsal valami nem stimmel. Balázs nem alszik, a kiegyensúlyozott Balázs sokat sír, üvölt, nyüszög (jobb szót tényleg nem tudok már rá, pedig a saját gyerekem), Balázs nem alszik éjjel. Ettől valami elképesztő tudatállapotba kerültem, sokkal rosszabb volt, mint az elején. Vagy már megszépítette az idő az első napok-hetek emlékét.

Hogy hogy evickéltünk el húsvétig, nem tudom, de Balázs péntekről szombatra hajnalban több mint két órán át szórakoztatott minket, nem aludt az istennek se. Húsvétkor szombaton a szüleimnél voltunk, ottalvós estével, aztán jött az alábbi műsor.

Balázs este 8 előtt már nyűgös volt, gyors fürdetés, etetés, altatás, amit végigvihogott. Ok, felviszem, próbálom letenni. (Csak a szüleimnél jutott eszünkbe, hogy a légzésfigyelő otthon maradt, mindenki bepezsgőzve, bár én csak kicsit. Hála istennek az egyik barátnőm nem lakik onnét messze - a harmadik babájukat várja, ő adott kölcsön légzésfigyelőt, hogy ne kelljen hazajönnie senkinek. Nem mertem volna Balázst a reflux-szal és a riasztások után légzésfigyelő nélkül altatni éjjel.) Balázs 9 előtt egy kicsivel végre megnyugodott, félálomban letettem a kiságyba és mint egy tökéletes időzítőkapcsoló, abban a szentséges (szentségtelen) pillanatban, amint a kiságy popót ért, megszólaltak a harangok. Balázs szemei kipattantak, vigyorogva énekelt a harangszóval és újabb negyed órára játszani kellett őt hagyni. Ezt még egyszer eljátszottuk a haranggal, bár akkor már feküdt, de épp akkor aludt el, a kezei "olvadtak" lefelé maga mellé, a szemét többet nem nyitotta ki és amint ágyat értek a kis mancsai, megint: báng-báng-ti-ding-báng... Megint énekelés, megint vigyor. A harmadiknál már csak próbálta nyitni a szemét, fókuszálni nem tudott, elaludt. Mentünk mi is 10 után egy kicsivel, aztán hajnali kettőtől fél ötig (fél hatig - óraátállítás) voltunk fent. Balázs hol bőgött, hol röhögött, hol énekelt, hol játszani akart, persze kifolyt a pisi is a pelusból, komplett átöltöztetés, aztán Péter úgy altatta el, hogy a mellkasára fektette, mert én a derekammal nem bírtam el a gyereket. Illetve elringattam ölben, el is aludt, de amint le akartam rakni, kipattantak a szemei és bőgött, mintha a templomlépcsőre tettem volna ki.

Persze óóóóóóóóóóriási szélvihar volt, a függönyöket lengette a szobában (!!!), szakadt az eső is, 3 napig kettős fronthatás volt, de már kezdtem azon lenni, hogy Balázsnak nem tetszik a szüleimnél aludni. Pedig muszáj lesz összehaverkodniuk, mert én így kikészülök. Már enni is adtunk a gyereknek, amitől szintén nem volt hajlandó elaludni, de elcsendesedett legalább.

Aztán 8-kor (régi idő szerint 7-kor) megint kelt, hogy éhes, végül 11 előtt kászálódtunk le mindannyian.

Durva volt, az azt megelőző éjjel 2 órát nem aludtunk, utána kettő és felet - ami az átállítás miatt három és fél, így volt, hogy Péterrel a fejünket sem tudtuk felemelni, hogy jól van-e Balázs...

Valahogy túléltük azokat a napokat is, de senkinek nem kívánom. Április elseje húsvéthétfő, voltam délután a parkban futni, de a Pilisben még hó volt és hiába sütött a nap, a 12 fokban még nem esett jól...

Április másodikán volt a babás jóga, ami után Balázs aludt 2 órát, de az éjszakai alvásait nem oldotta meg.

Csütörtöktől viszont Balázs átment durván fogzósba. Nem akarta megenni a tápszerét az istennek se. Hűűűűhaa. Az azért baj, mert Balázs sem teát, sem vizet nem iszik, azaz ha ő nem eszi meg a tápszert, akkor vízhez sem jut. Két napig tápszerrel kevertem az őszipürét, aztán már az sem kellett neki mindig. Hol püré kellett, hol tápszer, hol tápszeres püré.

A hétvégét, péntektől vasárnapig a szüleimnél töltöttük Balázzsal ketten, Balázs élvezte a társaságot, én meg élveztem, hogy bambulhatok ki a fejemből. Vasárnap aztán, amikor hazaértünk ketten, Péter még sehol - ő közben barlangászni volt -, Balázst letettem a szőnyegre és szépen lassan körülnézett: áhá, otthon vagyunk. Áhá, itt van minden. DE! Hol vannak a hódolók??? Mivel akkor is pocsék idő volt még, nagykabátos-csizmás, vettem magamnak kondibérletet (futáshoz), folytattam a heti 4 alkalmas futásos szériámat.

Péter egyébként nagyon támogat ebben, meg a diétámban is. Amúgy nagy szemekkel szoktam nézni, hogy fonottkalácsot eszik, hogy este fél 11-kor rakott krumplit, este 9-kor pizzát rendel... De van eredménye és látszik és érzem és a futás rengeteget számít, hogy bírjam szuflával az éjszakákat, meg Balázs mellett a nappalokat is, mert a drágánk naponta kétszer egy órát alszik napközben is csak.

Mivel Balázs továbbra is hol evett, hol nem és féltem, hogy kiszárad - a csecsemők 4-6 óra alatt ki tudnak száradni -, ezért április 9-én elvittem őt a dokinőhöz. Akkor már egy foga kint volt, a maradék 3 állítólag egyszerre jött és nagyon könyörögtem valami hatékony fájdalomcsillapítóért, de citromfüves párologtatás meg "majd elmlúlik" és "majd eszik, ha éhes", "majd iszik, ha szomjas" válaszokat kaptam. Sőt, kicsit lekezelően mondta a dokinő az asszisztensnek, hogy á, semmi gond, anya csak aggódik, mert a gyerek fogzik és nem eszik. (Na jó, de ha a nem eszik nem isziket is jelent?!) Ja, és semmilyen receptes fájdalomcsillapítót nem kaptunk a három egyszerre növő metszőfogra. (Ölni tudtam volna azért, hogy megkönnyítsem a fiunk fogzását, morfiummal, mákteával, bármivel, csak ne sírjon szegény olyan keservesen.)

Még egy hét így??? Ja, és az is teljesen normális, hogy egy éjjel 8-15 alkalommal kel a gyerek. (Őőő, gariban nem lehet éjjel alvósra kicserélni???)

Aztán két nap elteltével, amikor is agyaltam azon, leizzadtam etetésekkor, kekszes gyümölcspürét törölgettem a felső szekrényről is, túlvoltam néhány végigüvöltött etetésen, akkor jött az isteni szikra: beszélek az én régi gyerekorvosommal. Szaktekintély. Interjúvolják úton-útfélen. Klasszikus gyerekorvos, mindenkinek ilyennek kéne lennie. Imádtuk, imádjuk.

Ő mondta, hogy ilyen nincs, ha nem eszik-nem iszik a fogzástól, egy spatulával meg két kézzel lehet rajta segíteni. Homeós bogyó és ha nem oldódik meg a dolog, akkor hívjam fel, ad időpontot. Még egy hetet próbáltam Balázzsal, de hol evett, hol nem evett, hol ez kellett neki, hol az.

Nagy nehezen elevickéltünk április 15-ig, akkor kértem időpontot az én régi orvosomhoz, kedden megint a jóga helyett mehettünk dokihoz. Április 16-a volt A NAP - az a nap is, amikor kisBalázs fél éves lett.

Amint azóta kiderült, az én gyerekkori gyerekorvosomat aranyba kéne foglalni. Kérdezte, mit eszik Balázs. Mondtam, erre összenéztek az asszisztenssel, hogy NULLÁS tápszert? Mondom, igen, én kértem tejberizspép receptet is, meg kérdeztem, nem lehetne-e másik tápot (az anyai ösztön, ehh...), de a mi orvosunk azt mondta, egy éves koráig eheti ezt a tápot. Azonnal kaptam is a két doboz 2-eset, mert a 0-s 4 kg-ig, az 1-es 6-7 kg-ig jó és mivel Balázs közel 9 kiló, ezért nem jó már neki a nullás. Már ekkor a földön volt az állam...

Továbbá kaptunk még Noraizé kúpot - kértem Germicidet, de arra azt mondta, azt nem szívesen ad, mert elfedi a tüneteket, volt átfúródott vakbeles kis páciense. Nem vették észre, hogy nagy a baj, mert tele volt germiciddel. Jó, akkor azt ne. De azonnal kettő Noraizét írt fel. Meg a homeós bogyók: Borax 9CH napi 3x5, Chamomilla 9CH napi 1x5, este. Itatni nem kell Balázst, majd iszik, ha szomjas lesz, a püré is elég neki. Normális, hogy egy éjjel akár 15-ször is felébred, de hagyjuk sírni, 3 éjszaka alatt leszokik róla. Viszont úgy kell etetni, hogy hajnalban / reggel táp, tízóraira gyümölcspüré, ebédre főzelék, délután gyümölcspüré, este tápos főzelék. (Először főzelék van, aztán táp, nem kanalazok én annyit.)

Egy hónap múlva vissza kell menni, illetve azt mondta a doki, hogy ránézne - nyilván visszaviszem. Jelzem, 3.500,- Ft volt a magánrendelés, de azóta csend van éjszaka. 1-3 keléssel megússzuk és inkább késő hajnali / kora reggeli kelések vannak, nem éjfél meg fél egy, meg negyed kettő és így tovább, 1-2 óránként, akár többször is. Igaz, hogy kint alszunk a nappaliban, szerintem kevésbé zavarjuk egymást, de egyet aludtunk már azóta bent is próbaképpen és azon túl, hogy mi sűrűn ébredtünk, Balázs aludt, mint a bunda.

A jóidővel megérkezett az is végre, hogy mi is többet vagyunk kint, szellőztetünk, Balázson kevesebb ruha van, könnyebb vele elindulni, jönni-menni. Plusz azóta, hogy éjjel alszik rendesen, még kiegyensúlyozottabb, nyugodtabb - persze ha a fogai is hagyják őt. Élvezi, ha emberek között vagyunk, ha van látnivaló, ha nézelődhet. Egyetlen dolog gátolja még a nézelődésben: még nem tud ülni. Így nem merem feltámasztani őt a babakocsi sportrészében, amiért reklamál is rendesen, de nem akarom őt úgy ültetni, hogy egyedül még nem képes rá. Hihetetlenül vigyori továbbra is, már látszik kacagásnál a két alsó kis foga - az egyik kisebb, mint a másik, de már látszanak!

Kiszámoltam, hogy ha csak bébiételt kap, akkor az egy hónapban mekkora költséggel jár, úgyhogy elkezdtem neki főzni. Persze vagy importzöldség és -gyümölcs van, vagy semmilyen, illetve csak elvétve néhány, úgyhogy a répa-krumpli-cukkini-cékla (bár céklát még nem kapott) vonal mentén haladunk, de ezek is jól kombinálhatóak. Most kapott már paradicsomot is, abból is tudok olyan konzervet venni, ami hámozott és semmi más nincs benne, csak paradicsom meg víz. Kap már babakekszet is, meg almát. Egész nagy jonagoldokat tüntet el 2 db babakeksszel meg egy kis vízzel összeturmixolva tízóraira, annyi még egy felnőttnek is elég lenne. Épp írtam is, hogy a nagykönyv szerint 150 g püré egy adag a babáknak, Balázsnak meg 250.

Egy szempillantás alatt fordul hasról hátra és hátról hasra, gurul, ha olyanja van, tolat és körbe-karikába mászkál a kis kezein, nagyon édes. És gyors. És minden érdekli, ami nem az ő játéka. Amikor a mosogatógépet pakoltam ki, adnom kellett neki egy fém kiskanalat, addig mondta a magáét nekem. Ha teregetek, kukucs-játékot játszunk a ruhákkal, ha főzök, táncol a fakanál, bár főzni úgy szeretek, hogy ő alszik, illetve apai felügyelet alatt áll. Múltkor a cipőszsákomat kellett megkóstolnia. Rengeteget nyáladzik, beszél, berreg. A legújabb találmánya, hogy letolat a szőnyegről, összenyálazza a parkettét, kézzel szétmacsgálja, megnézi közelről és messziről, majd nyitott szájjal rátapad (igen, sajnos a parkettára, elkezdődött a koszevéses immunerősítés), majd szépen berreg a saját nyálába. Ha nem látom, nem hiszem el.

A függöny a másik nagy isten, moshatom majd a sötétítőket, mert mindegyik nyálas, akárcsak az előszobatükör. Egyéni dekorációs elemekkel bír a házunk.

Azt hiszem, ennyi.

Ja, és Balázs egyre kevésbé baba és egyre inkább kisfiú. Ahogy nézem néha, ahogy elbámul, ahogy vigyorog, ahogy csibészkedik - néha fura, hogy még nem is tud beszélni. És azok a szemek! Péter nem fog örülni, de Maszatnak vannak a világon a legszebb szemei!

A bejegyzés trackback címe:

https://kisbalazzsal.blog.hu/api/trackback/id/tr245245927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása